سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی با بیان اینکه با تیم ملی همکاری خواهد داشت، از حال و هوای حضورش در تبریز و تماشاگران تراکتور صحبت کرد.

هواداران تراکتورسازی پرشورتر از رئال مادرید هستند/ با تیم ملی همکاری می‌کنم/ فکر نمی کنم قرارداد سه ساله بسته باشم!

به گزارش قدس آنلاین، جان توشاک، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در نشست خبری اظهار کرد: برای من افتخار است که در این باشگاه حضور دارم. حضور در ایران و تبریز تجربه خوبی است که امیدوارم در نهایت عملکرد خوبی داشته باشم. در این چهار روز بازیکنان خیلی خوب کار کرده اند به خاطر همین فردا به آن‌ها استراحت داده‌ایم. از روز دوشنبه به مدت دو هفته به ترکیه می‌رویم. این اردو برای ما حائز اهمیت خواهد بود. چهار بازی دوستانه در این اردو برگزار می‌کنیم. امیدوارم ایده‌های خوبی از پتانسیل بازیکنان در ذهن من ایجاد شود. به وضوح می‌گویم نیاز به چند بازیکن قدر مخصوصا در خط حمله داریم ولی تا کنون از عملکرد بازیکنانم خوشحال هستم. روز ورودم به تبریز خیلی دوست داشتم از فرودگاه تا هتل سریع‌تر بیایم ولی خیابان خیلی شلوغ بود.

او ادامه داد: من دو بار در رئال بوده‌ام اما تا کنون هیچ جوی را پرشورتر از این‌جا ندیده‌ام. امیدوارم قدر هواداران را بدانم و عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی درباره شناختش از فوتبال ایران هم گفت: زمان زیادی به پیشنهاد تراکتور فکر می‌کردم. من همیشه با تجربه‌های جدیدی روبه رو شده‌ام. من ۳۰ سال پیش به باسک رفتم و هیچ شناختی از آن‌جا نداشتم. همین‌طور در بشیکتاش. این تجربه جدیدی نیست که شناختی از بازیکنان تراکتورسازی ندارم. می‌دانم که کار سختی داریم. توپ گرد است و یک دانه است. هر تیم یازده بازیکن دارد و در زمین دو دروازه وجود دارد. آن تیمی که توپ را وارد دروازه کند برنده است. فرقی ندارد کجای دنیا باشد. این همان چیزی است که ما باید در تبریز برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

توشاک درباره اعضای کادرفنی و هم‌چنین گرفتن قول قهرمانی از او توسط مسوولان باشگاه هم اظهار کرد: من در رئال سوسیه داد و سن سباستین کار کرده‌ام و در آن تیم‌ها هم چنین مشکلاتی داشتم که من بازیکنان را جذب نکرده بودم اما توانستیم با تلاش بازیکنان خوبی تولید کنیم. ژابی آلونسو یکی از آن‌هاست. همیشه سعی کرده‌ام به بازیکنان جوان فرصت دهم. ایکر کاسیاس از سن هیجده سالگی با من کار کرده است. گرت بیل نیز از هفده سالگی در تیم من بود. ما همیشه باور داشتیم که باید به جوانان میدان بدهیم. من ۶۹ سال دارم و نمی توانم خودم بازی کنم. وقتی ۱۶ ساله بودم برای اولین بار به میدان رفتم و معتقدم حتما باید به جوان ها میدان بدهیم و به آن‌ها اعتماد کنیم اما باز هم می‌گویم که حتما به چند بازیکن با تجربه در تیم نیاز داریم. دستیاران من کسانی خواهند بود که باشگاه برای من انتخاب کند و هیچوقت در هیچ جای دنیا دستیارانم را خودم انتخاب نکردم و کسی را با خودم به جایی نبردم. هر جایی که من رفتم همیشه از نفرات قبلی باشگاه خواسته‌ام که در کنارم باشند تا بتوانم به آن‌ها درس بدهم و از آن‌ها درس بگیرم. در ۴۰ سال اخیر این تنها روشی بوده که من داشته‌ام. پسر من، الکسیس همه جا همراه من است و با من کار می‌کند. من با تکنولوژی زیاد آشنایی ندارم و پسرم در این زمینه به خوبی به من کمک می‌کند. من مرد فوتبالی هستم و از او در این زمینه کمک می‌گیرم.

او ادامه داد: دوست ندارم راجع قول قهرمانی و این مسائل صحبت کنم. نمی خواهم راجع به قراردادم صحبت کنم. اگر می خواهید این مسائل را بدانید باید با مدیریت حرف بزنید.

سرمربی تراکتورسازی در مورد برنامه‌اش برای تیم‌های پایه هم تصریح کرد: همیشه سعی کرده‌ام به بازیکنان جوان میدان دهم. کسی که به مجموعه جدیدی می‌آید باید توسط افراد قدیمی آن‌جا راهنمایی شود. یک ضرب المثل می‌گوید که رم یک شبه رم نشده است. من تجربه‌های زیادی در این زمینه دارم اما چوب سحرآمیز ندارم که معجزه کنم اما باز هم تاکید می کنم که نیاز به چند بازیکن با تجربه در خط حمله داریم. همچنین نیاز به زمان دارم تا بازیکنان در جا خودشان قرار بگیرند و باید بگویم که ماه خیلی سختی را پیش رو داریم. مطمئن هستم که مالک باشگاه هم از این قضیه با خبر است.

او اضافه کرد: کمی زود است که بخواهم درباره تیم صحبت کنم. شاید تا زمانی که بازیکنان را بهتر بشناسم دچار اشتباهاتی بشوم. قراردادن اسماعیلی فر در خط حمله از اولین ایده های من باشد. تمرینات پیش فصل از مهم ترین برنامه های ما است. بازیکنان باید منسجم تر عمل کنند. این کاری است که ما در حال حاضر انجام می دهیم. می دانم که بعضی از بازیکنان جوان تیم باید به خدمت سربازی بروند. در حال حاضر از آن چیزی که دنبالش هستیم فاصله داریم. امیدوارم در بازه سه هفته ای بتوانم ایده های خوبی را در تیم عملی کنم.

توشاک در مورد  همکاری اش با تیم ملی هم گفت: وقتی تیم ملی بازی می کند باید کل کشور با آن هم پیمان شوند. این طبیعی است که بازیکنانم را در اختیار تیم ملی بگذارم. این باعث افتخار باشگاه است. امیدوارم روزی همه بازیکنان در تیم ملی حاضر باشند.

او اضافه کرد: نمی توانم دقیق بگویم که چند بازیکن به تیم اضافه می کنم. توشاک در ادامه به خبرنگار گفت: فکر می کنم شما بهتر می دانید ما به چند بازیکن نیاز داریم! اگر می گویید با ۶ بازیکن نیاز داریم این اشتباه است چرا که ۶ بازیکن ۶۰ درصد تیم است.

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه خیلی وقت ها مورد انتقاد قرار گرفته است خاطرنشان کرد: فصلی که در لیورپول بودم یک جام اروپایی به دست آوردم. خوشبخت بودم که چند جام هم در اسپانیا، ترکیه و آذربایجان کسب کردم. مطمئنا روزهای سختی هم داشته ام اما در همین روزهای سخت است که ما تجربه کسب می کنیم. من خوشبخت و خوش اقبال بوده ام چرا که من همیشه بابت کاری که خیلی دوست داشتم پول می گرفتم. من همیشه دوست داشتم به لیورپول بدهم تا در آنجا باشم. من خوشبخت بودم کهآنها به من پول می دادند تا در کنار آنها باشم. اکنون هم خیلی خوشحال هستم که در تبریز هستم.

توشاک درباره امکانات باشگاه و حضور هواداران و خبرنگاران در تمرینات هم گفت: فقط ۳،۴ روز است که اینجا هستم و خیلی سخت است که در این خصوص اظهار نظرکنم. بعد از اردوی ترکیه بهتر می توانم نظر بدهم. من فقط یک روز در هفته به هواداران و خبرنگاران اجازه می دهم تا به تمرین بیایند اما نزدیکی بازیکنان و هواداران بسیار مهم است. تا کنون باشگاهی ندیده بودم که بین بازیکنان و هواداران چنین صمیمیتی وجود داشته باشد اما هواداران می دانند که تمرینات تاکتیکی نیاز به تمرکز دارد.

سرمربی تراکتورسازی درباره علت بستن قرارداد سه ساله با تیمی که از آن شناخت نداشته اظهار کرد: فکر نمی کنم قرارداد سه ساله با تراکتورسازی بسته باشم. این موضوع به نکات زیادی بستگی دارد. به شخصه دوست ندارم وارد جزییات شوم.

او در مورد تیم ملی ایران هم گفت: ایران شبیه مراکش است. عملکرد تیم ملی ایران توجه همگان را جلب کرد و حضور خوبی در جام جهانی داشت. باید به تیم ملی تبریک گفت. کیروش در دو باشگاهی که من بوده ام کار کرده است. من در بازی ۱۰ ساله، سه بار در رئال سوسیه داد مربیگری کرده ام. در چند سال اول این تیم نمی توانست بازیکن خارجی جذب کند اما بعد ها باشگاه تصمیم گرفت سه بازیکن خارجی جذب کند و بعد ها این تعداد به تعداد بیشتری بازیکن رسید و باشگاه شخصیت خودش را از دست داد.

توشاک در مورد دیدش به خصوصی سازی تراکتورسازی هم تصریح کرد: از دو جهت می توان به این قضیه نگاه کرد. این موضوع باعث می شود انگیزه ما برای کار کردن بیشتر شود و وقتی ببینیم که تیمی بعضی امکانات را در اختیار دارد تیم های مقابل هم تلاش می کنند تا به آن سطح برسند. می دانم که در ایران مربیان صاحب نامی کار می کنند. مربیانی که شانس ها و فرصت های من را نداشته اند. می دانم که کار سختی را پیش رو دارم و امیدوارم موفق باشم.

او در پایان گفت نشست مطبوعاتی بعدی را به شما خبرنگاران اعلام می کنیم. هیچوقت دوست ندارم که روز قبل از بازی مصاحبه مطبوعاتی داشته باشم. به شخصه دوست دارم ۴۸ ساعت قبل از بازی کنفرانس مطبوعاتی برگزار شود.

توشاک همچنین در مورد هشدار خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر به نشست مطبوعاتی نرود جریمه خواهد شد به شوخی پاسخ داد: مالک باشگاه ما بسیار پولدار است و مشکلی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.