همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل .و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان خواستار تسریع راه‌اندازی مدیریت واحد در پیاده‌راه ها ه و آغاز جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی شد.

تسریع در آغاز جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری، حمل .و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا، با تاکید بر اجرای به مصوبات شورا توسط شهرداری، اظهار کرد: چند روز اخیر مردم در رابطه با وضعیت پیاده‌راه بوعلی اعلام نارضایتی کردند که مقرر شد مدیریت واحد در پیاده‌راه اعمال شود چراکه با وضعیت موجود اعتبار هزینه شده از دست می‌رود.

گردان اضافه کرد: اکنون نگهداری پیاده‌راه به معاونت خدمات شهری محول شده و باید هرچه سریع‌تر مدیریت واحدتعیین شده برای پیاده‌راه اکباتان، بوعلی و میدان امام(ره) شروع به کار کرده و اختیارات او مشخص شود.

وی به ورود موتورسواران به پیاده‌راه بوعلی و حتی پارک آنها در پیاده‌راه اشاره کرد و افزود: سعی شد با نصب راه‌بندها در کوچه‌ها و پیاده‌راه از این کار جلوگیری شود که راهنمایی و رانندگی اعلام کرد راه‌بندها مناسب نیست؛ در صورتی که تردد و پارک موتور در پیاده‌راه اپیدمی شود، امنیت از بین رفته و ممکن است حادثه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خواستار آغاز جداره‌سازی در پیاده‌راه بوعلی شد و افزود: هنوز این اقدام شروع نشده که باید با یک پیمانکار بومی و یا غیر بومی آغاز شود چراکه در صورت عدم شروع این کار وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

کامران گردان در ادامه  با توجه به دستور کار جلسه مبنی بر بررسی گزارش عملکرد شرکت آبفا در زمینه درآمد سال ۹۶ از تبصره ۳ ، گفت:آب و فاضلاب استان با توجه به کمبودها و بودجه، کار را انجام داده و موفق بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز اظهار کرد: در بحث پیاده‌راه بوعلی با تدبیر شهردار، مدیریت واحد پیگیری و به سید مصطفی موسوی در این خصوص ابلاغ شد.

وحید علی‌ضمیر به تعیین محلی برای استقرار مدیریت پیاده‌راه و تملک، خرید و یا اجاره این محل اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این اقدام شاهد اتفاقات خوب در شهر باشیم؛ شرح وظایف در بحث حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از حوزه ترافیکی تا خدمات شهری توسط مدیریت پیاده راه پوشش داده می‌شود و به لحاظ نیروی انسانی و مالی نیز تأمین می‌شود.

وی در خصوص جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی نیز بیان کرد: جداره‌سازی از تابلوها شروع و برای جداره‌سازی کل پیاده‌راه بوعلی برنامه زمانبندی در نظر گرفته شده که از زمان شروع حدود چهار ماه است.

۶ پارک در منطقه ۴ همدان در دست احداث است

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان  هم در این جلسه با بیان اینکه ۶ پارک در منطقه ۴ همدان در دست احداث است ، گفت: در حال حاضر کار احداث در دو پارک شروع شده است.

 مسعود دهبانی‌به احداث پارک در شهرک الوند و ورودی بلوار ارتش اشاره کرد و گفت: پارک ورودی بلوار ارتش با ۱۱ هزار متر تا ۴۰ روز آینده آماده بهره‌برداری است و در کنار این پارک سرویس بهداشتی و نمازخانه برای ورودی شهر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در تمام پارک‌های سطح منطقه ۴، زمین چمن فوتسال دیده شده و اولین سن روباز در پارک منوچهری نیز ایجاد می‌شود.

وی به شروع پوشش و دیوارکشی رودخانه در سطح منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام در منوچهری، بلوار صادقیه، بلوار ارتش، پشت دانشگاه پیام نور و در فرهنگیان بین فاز یک و سه شروع شده و مراحل پایانی دیوارکشی در حال انجام است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری با اشاره به آبیاری مکانیزه در سطح منطقه ۴، یادآور شد: آبیاری‌های سطح منطقه مکانیزه شده و سال آینده عبور تانکر در سطح منطقه ۴ برای آبیاری در فضای سبز این منطقه را نخواهیم داشت.

دهبانی افزود: در بلوار سردار همدانی بحث تملک و تفکیک‌ها در حال پیگیری است، سه نفر تاکنون برای احداث هتل در این منطقه مراجعه داشته‌اند؛ با آزاد شدن بخشی از زمین‌ها در این منطقه پارک نواری ایجاد و رفوژی بین سواره‌رو و فضای سبز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تملک و انجام مناقصه بخشی از دوربرگردان در بلوار آیت‌الله نجفی، افزود: بخشی نیز در ماده ۸ در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان همدان نیز درآمد آبفا در سال ۹۶ از تبصره ۳ را ۵۴ میلیاردریال بیان کرد و افزود:  ۸ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال هزینه کرده‌ایم..

حسین آذرتکین یادآور شد: از محل تبصره ۳، زیرسازی فاضلاب بلوار ارم نیز در دست اجراست که بخشی از هزینه را شهرداری و بخشی را آبفا تقبل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.