یزد - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت :۱۵درصد ازبرق تولیدی درکشور از طریق سدها تولید شده و امسال باتوجه به بارش های کم با کاهش ظرفیت سدها مواجه شده ایم و باید با مدیریت مصرف بتوانیم از پیک بار عبور کنیم.

باتوجه به کاهش ذخیره سدها مدیریت مصرف برق ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صحتی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: در ایران به ازای هریک درجه گرما و افزایش دما ۵۰۰ تا۸۰۰ مگاوات  به بار سراسری شبکه برق استان اضافه می شود و در این شرایط  صنعت برق استان روزهای دشوار و سختی را طی می کند و مردم باید با رعایت صرفه جویی یاریگر ما باشند.

وی افزود: درشرایط جوی تیرماه میزان مصرف برق دراستان افزایش داشته و در این شرایط مردم قناعت پیشه استان باید صرفه جویی را در دستورکار خود قرار بدهند. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: تعدادمشترکین برق استان بیش از ۶۴۵هزار مشترک بوده  و درحالی که بیشترین اشتراک دربخش خانگی وکمترین اشتراک مربوط به بخش صنعت استان است و بیشترین میزان فروش انرژی به بخش صنعت است که این نشان دهنده صنعتی بودن استان است.

این مسئول ازمدیریت مصرف دربخش برق به عنوان نیروگاه مجازی یاد کرد وافزود: تفاوت حداکثر و حداقل نیاز برقی کشور تقریبا ۱۷هزار مگاوات بوده که این مقدار را باید سرمایه گذاری گزافی تنها برای تامین برق در ماه های گرم سال هزینه کرد که به هیچ وجه  ازلحاظ اقتصادی به صرفه نبوده لذا مدیریت مصرف بهترین کار است.

صحتی خاطرنشان ساخت: اوج مصرف درکشور از ساعت ۱۲الی ۱۶و ۲۰الی ۲۴است  و به ازای هردرجه افزایش دما ۵۰۰الی ۸۰۰مگاوات به بار سراسری کشوراضافه می شود ودر کشور سالانه ۱۰درصد بر مقدارمصرف برق افزوده می شود واین درحالی است که این میزان درکشورهای توسعه یافته حدود ۳درصد است.

۲۱درصد مشترکان برق یزد، خانگی هستند

وی تصریح کرد: در بخش خانگی بیش از۲۱درصد مشترک، دربخش کشاورزی ۱۵درصد مشترک ، در بخش عمومی ۶درصد مشترک ، در بخش تجاری ۵درصد مشترک داریم ۵۳درصد فروش مربوط به بخش صنعتی است.

صحتی ادامه داد: پیش بینی نیاز برقی کشور در پیک بار سال جاری ۵۵هزار مگاوات بوده و با توجه به مشکل عنوان شده درحال حاضر کشور با کسری تامین ۱۶۰۰مگاوات برق در زمان پیک مصرف مواجه است و این میزان کسری را باید ازطریق مدیریت مصرف کنترل کرد.

 وی خاطر نشان ساخت: پیک مصرف استان در سال گذشته  ۸۴۵مگاوت پیش بینی شده بود  که این میزان با مدیریت به ۸۱۷مگاوات رسید و استان توانست رتبه دوم را درکشور کسب نماید.

این مسئول ادامه داد: برای پیک بار استان دربخش شرکت توزیع ۸۸۵مگاوات پیش بینی شده که تاکنون به ۸۴۴مگاوات رسیده وامید داریم با اقدامات مدیرتی و مصرف صحیحی که انجام می دهیم بتوانیم تابستان بدون خاموشی راسپری کنیم .

85درصد نیروگاههای کشور ازسوخت فسیلی استفاده می کنند

صحتی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر سوخت ۸۵درصد نیروگاه های کشور با سوخت فسیلی تامین می شود و کمتر ازیک درصد نیروگاه ها از انرژی تجدیدپذیر و حدود ۱۵درصد از آب برای فعالیت خود استفاده می کنند.

این مسئول ادامه داد: برای عبور ازپیک بار مصرف به اجرای طرح های مدیریت بار انرژی به خصوص در استان هایی که اقلیم گرمسیری دارند نیاز داریم  و تلاش شده این طرح ها نیز در استان یزد نیز اجراشود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان محدویت منابع  انرژی و تجدید ناپذیر بودن آن ، استفاده بی رویه  از انرژی های فسیلی  که باعث آلودگی هوا شده و رشد مصرف انرژی به دلیل الگوی نادرست  مصرف ، بالا بودن رشد جمعیت و نیاز به تقاضای بیشتر انرژی افزایش گازهای گلخانه ای و باران های اسیدی وعدم وجود سیستم بازیافت انرژی را از دلایل اصلی ضرورت مدیریت مصرف دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.