قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی بر لزوم توجه به خدمت کریمانه در راستای تحقق شعار دهه کرامت امسال در دستگاه های اجرایی و ترویج فرهنگ کریمانه امام رئوف و توسعه عمل کریمانه به عنوان رویکرد های مهم برنامه های دهه کرامت استان تاکید کرد.

لزوم توجه به خدمت کریمانه در راستای تحقق شعار دهه کرامت امسال در دستگاه های اجرایی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های دهه کرامت استان اظهار داشت: هر اقدام خیر و نیکی در این ایام در راستای توسعه فرهنگ کریمانه امام رئوف است و مردم باید این صفت بارز امام مهربانی ها را تقویت کنند و گروه های مختلف از جمله اصناف و خیران نیز به اینگونه اقدامات بپردازند.

وی افزود: باید ترویج و توسعه فرهنگ نبوی و رضوی را به عنوان رسالت خود به ویژه در در زمینه های بین المللی و گسترده تر دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای تعامل و ارتباط با مردم است؛ گفت: در این مدت باید برای تقویت انسجام و اتحاد درونی بر مبنای سیره رضوی تلاش کرد.

وی تصریح کرد: اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی بر مبنای حب پیامبر اسلام (ص) و سیره رضوی در این شرایط سریع تر بر دل های تشنه معرفت می نشیند.

رشیدیان تاکید کرد: باید نگاه مهربانانه توام با رافت، تعامل و گفت و گوی حضرت امام رضا (ع) را به جهانیان برسانیم که این امر نیازمند اطلاع رسانی و استفاده از ابزارهای مختلف آن از قبیل فیلم، هنرهای تجسمی، عکس و امثال آن است.

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت برنامه های دهه کرامت و تلاش برای ترویج سیره، کلام و فرهنگ رضوی در جهان اسلام اظهار کرد: باید از اتمام امکانات در این زمینه استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی با توجه دادن به موضوع پرهیز از اسراف و پرداختن به برنامه های تکراری، خاطر نشان کرد: در این ایام تمام فضای استان اعم از شهرها و روستاها باید رنگ و بوی رضوی به خود گرفته و دورترین نقاط نیز در این جشن ها و برنامه ها سهیم باشد.

رشیدیان گفت: این ایام، زمان شادی مشروع توام با معرفت افزایی در حوزه حب پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) است که باید برنامه هایی در این راستا تدوین شود.

استاندار خراسان رضوی تبیین شرایط کشور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین مردم را از دیگر مواردی دانست که باید در این دهه به آن پرداخت.

وی راهبرد آمریکا مبنی بر فشار به مردم در حوزه اقتصاد و ایجاد اختلاف در سران را نشات گرفته از تفکرات منافقان دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی همدلی و همکاری بین قوا در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب، امام راحل(ره)، شهیدان و مقام معظم رهبری که خدا باوری، خود باوری، عزت و کرامت ملت ایران است؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رشیدیان در پایان با اشاره به رافت حضرت رضا (ع) به عنوان یکی از صفات بارز امام مهربانی ها، از دستگاه قضا خواست تا برای عفو و آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان و کشور برنامه ریزی کند.   

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های همه ی دستگاه ها برای باشکوه برگزار شدن جشن های دهه کرامت افزود: تلاش کنید در برنامه ریزی ها همه ی گروه های اجتماعی مشارکت داشته باشند و اصل قضیه که ترویج فرهنگ رضوی است رعایت شود.

رشیدیان براستفاده از ظرفیت رسانه های مکتوب و غیر مکتوب در معرفی برنامه های دهه کرامت تاکید کرد وافزود: صداو سیمای مرکز خراسان رضوی با تولید برنامه های ویژه، همچنین روزنامه ها با اختصاص صفحه در معرفی این رویداد تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی بر آذین بندی در محلات تاکید کردو افزود: ضروری است ورودی های شهر در این ایام آذین بندی مناسبی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.