عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رحیمی مرتکب عمل مجرمانه ای نشده و دوران محکومیتش را سنگین تر از هر مجرمی گذرانده است.

دفاع محمدرضا باهنر از محمدرضا رحیمی/رحیمی مرتکب عمل مجرمانه ای نشده است

به گزارش قدس آنلاین،محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بااشاره به دیدار اخیر خود  با  محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد در دفتر عزت الله ضرغامی در  پاستور اظهار کرد: ما از این دیدارها زیاد داریم،بنده  از گذشته با آقایان ضرغامی و رحیمی دوست بوده و رفت و آمد دارم و آقای رحیمی اگرچه اشتباهاتی داشته اما معتقدم که مرتکب عمل مجرمانه ای نشده و اگرچه دوران محکومیتش را سنگین تر از هر مجرمی گذرانده است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: در حالت عادی یک فرد می‌تواند با گذراندن یک سوم از دوران محکومیتش درخواست آزادی مشروط بدهد اما رحیمی بعد ازطی ۴۰ ماه موفق به اخذ این نوع آزادی شد.

شنیده شده که با توجه به رفاقت گذشته رحیمی و باهنر، بیشتر پیگیری های آزادی مشروط معاون اول دولت احمدی نژاد برعهده رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بوده است.

گفتنی است ؛که محمدرضا رحیمی از متهمان اصلی در پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران بود  که پس از گذراندن سه سال از پنج سال مدت محکومیتش، به دلیل موافقت با درخواست آزادی مشروط، آزاد شده است.

 پرونده محمدرضا رحیمی در دادگاه "بدوی" کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند ولی با اعتراضی که به رای شد پرونده به شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات‌های رد مال و جزای نقدی، ۱۰ سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی نژاد را کاهش داد.

شایان ذکر است؛بر اساس این گزارش پس از مطرح شدن نام محمدرضا رحیمی در ارتباط با پرونده اختلاس از بیمه ایران، سخنگوی قوه قضاییهدر نشست خبری ۱۲ اسفند ۹۲ درباره صدور  مجرمیت وی در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود ۲۵ یا ۲۹ عنوان اتهامی برای او گفت که اصل موضوع صحیح و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.