همدان -رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان همدان اظهار کرد:رشد انفجاری طیور ناشی از استفاده هورمون نیست بلکه به علت اصلاح نژاد است .

رشد انفجاری طیور ناشی از استفاده هورمون نیست بلکه بعلت اصلاح نژاداست
به‌گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمدعلی بهرامی، با بیان اینکه رشد انفجاری طیور ناشی از استفاده هورمون نیست بلکه به علت اصلاح نژاد است، ادامه داد: مرغی که در روستا پرورش داده می‌شود، یک سال زمان می‌برد تا به وزن ۲ کیلوگرم برسد اما در مرغداری باید ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز به ۲ کیلوگرم برسد که این موضوع به علت اصلاح نژاد است نه مصرف هورمون.
وی با تأکید بر اینکه در مرغداری‌ها آنتی‌بیوتیک حتما باید زیر نظر دامپزشک استفاده شود به طوریکه به احتمال زیاد طیور استان همدان عاری از آنتی‌بیوتیک است، یادآور شد: تمام آنتی‌بیوتیک‌ها یک زمان اثر دارد و تا زمانی‌که این مدت زمان رعایت نشود اجازه کشتار به مرغداری داده نمی‌شود.
بهرامی با بیان اینکه در صورتی‌که آنتی‌بیوتیک به صورت بی‌رویه مصرف شود، در انسان مقاومت دارویی ایجاد می‌کند، افزود: در اتحادیه اروپا به طور کلی آنتی‌بیوتیک در طیور حذف شده است که مشاهده شده قطع کامل آن نیز برای انسان عوارضی نیز دارد.
وی با تأکید بر اینکه تولید محصولات دام و طیور از مزرعه تا سفر باید توسط کارشناسان نظارت شود تا غذای سالم به دست مردم برسد، خاطرنشان کرد: آنتی‌بیوتیک بیشتر در جگر و پوست مرغ ذخیره می‌شود که به هیچ وجه عنوان توصیه به مصرف این بخش‌ها نمی‌شود.
بهرامی درباره عرضه مرغ سبز در بازار، اظهار کرد: یک درصد از تولید کشور در این قالب است و در این واحدها در کل دوره نباید آنتی‌بیوتیک مصرف شود.
منبع ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.