همدان - قائم مقام ستاد شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) ضمن تأکید بر اینکه جشنواره امام رضا (ع) مردمی‌تر برگزار شود، گفت: بخشی از برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به سمت رویکرد تولید محتوا گرایش پیدا کرده است.

جشنواره امام رضا (ع) مردمی‌تر برگزار شود/ به دنبال تولید محتوا در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هستیم

به گزارش قدس آنلاین ، سید جلال فیاضی در نشست اعضای دبیرخانه جشنواره سراسری دوبیتی و رباعی رضوی در همدان اظهار کرد: در حوزه جشنواره‌های امام رضا(ع)، در این دوره مدیریت به دنبال این هستیم که از تمرکز برگزاری برنامه‌ها در دهه کرامت کاسته و این جشنواره‌ها در طول سال برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جشنواره دوره هفدهم به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که هر هفته یا دو هفته یکبار، برنامه‌ای مرتبط با امام رضا(ع) در استان‌های مختلف برگزار شود.

قائم مقام ستاد شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در مورد جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی هم با بیان اینکه دوبیتی و رباعی در فرهنگ ما نهادینه شده است، گفت: باید این جشنواره به صورت مردمی‌تر برگزار شود.

مدیرعامل خبرگزاری رضوی با تأکید بر اینکه حفظ دوبیتی برای دانش‌آموزان ساده‌تر است، پیشنهاد کرد با رایزنی آموزش و پرورش، مسابقه حفظ آثار جشنواره دوبیتی و رضوی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر مشارکت در برگزاری جشنواره‌هاست، جشنواره موسیقی مقامی، مشاعره رضوی و جشنواره آواها و نواهای رضوی می توانند از آثار برگزیده جشنواره دوبیتی و رباعی به عنوان منبع استفاده کنند.

فیاضی تصریح کرد: اگر معتقدیم سبک زندگی رضوی و آموزه‌های رضوی باید در زندگی روزمره و جامعه تأثیر داشته باشد، باید تأثیر معنوی زیارت را از نظر زمانی و مکانی توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: توسعه زمانی یعنی کاری کنیم که تأثیر معنوی تا بیشتر وقت ممکن در ذهن زائر ماندگار شود که از نظر مکانی نیز ما به دنبال این تأثیرگذاری هستیم.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.