همدان - معاون خدمات شهری شهرداری همدان از نصب بیش از ۶۵۰ عدد تابلوی اسامی کوچه‌ها و معرف میادین و معابر در سطح شهر خبر داد.

نصب ۶۵۰ عدد تابلوی اسامی کوچه‌ها و میادین در همدان

به گزارش قدس آنلاین ،وحید علی‌ضمیر ، با اشاره به نصب تابلوهای گردشگری، معرف معابر، میادین و راهنمای مسیر طی سه ماهه نخست سال در سطح شهر، اظهار کرد: تابلوهای راهنمای گردشگری، اسامی کوچه‌ها، معرف معابر و میادین و راهنمای مسیر جزء مبلمان شهری هستند که در ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه به منظور ساماندهی و تسهیل در شناسایی معابر، کوچه‌ها و دسترسی آسان‌تر شهروندان به مکان‌های مورد نظر، تابلوهای مخدوش یا قدیمی به صورت محله‌ای جمع‌آوری و تابلوهای جدید نصب می‌شود، گفت: طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۶۵۰ عدد تابلو اسامی کوچه‌ها و معرف میادین و معابر نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: از ابتدای سال جاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، در میدان امام(ره)، پیاده‌راه بوعلی و اکباتان اقدام به ساخت و نصب تابلوهای اعلانات و تابلوهای اسامی کوچه‌ها به صورت سنگی کرد.

وی افزود: راهنمای گردشگران در ابتدای ورودی کاروانسراهای ثبت شده و نصب تابلوهای راهنمای مسیر در ورودی‌های هر خیابان و راهنمای محوطه گنجنامه برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نیز نصب شده که می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصادی شهر ایفا کند .

علی‌ضمیر تصریح کرد: مهمترین کاربرد تابلوهای راهنمای مسیر در معابر شهری، مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر به منظور کاهش زمان سفر و دستیابی آسان‌تر به مقصد است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش زمان سفر و دستیابی آسان‌تر به مقصد برای رانندگان سازمان اقدام به مکان‌یابی، طراحی مسیرها، اجرای فنداسیون ساخت تابلو و نصب اغلب تابلوها در ورودی‌های شهر کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: طی سه ماه سال با درخواست شهروندان و مراجعه به محل و تهیه کروکی در محل‌هایی همچون کوی شهید مدنی، کوی فرهنگیان، کوی الوند، کوی امیرکبیر، محله خضر، خیابان‌های طالقانی، بنی‌هاشم، فرهنگ و... بیش از ۳۰۰  پلاک ساخته و نصب شده است.

وی با اشاره به طراحی، ساخت و نصب تابلوهای ترافیکی و خدماتی، یادآور شد: این اقدامات شامل طراحی، ساخت و نصب تابلوهای سرویس بهداشتی، آتش زدن ممنوع، شستشوی اتومبیل ممنوع، نمازخانه، پارکینگ و... بوده است.

علی‌ضمیر در پایان با اشاره به هزینه بالای تهیه و نصب تابلوهای سطح شهر، اظهار کرد: شهروندان در نگهداری و مراقبت از تابلوهای میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها تلاش کرده و هنگام نصب تابلوها همکاری لازم را با همکاران شهرداری داشته باشند.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.