رشت- سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه دمای هوای گیلان تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد گفت:‌ صاحبان واحدهای تولیدی گیلان مراقب افزایش شدید دمای هوا باشند.

هشدار مدیریت بحران در مورد گرمای بی‌سابقه هوا در گیلان‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان، عباس صابر اظهار داشت:‌ گرمای شدید در گیلان برخی واحدهای تولیدی نظیر مرغداری‌ها و استخرهای پرورش ماهی را تهدید می‌کند بنابراین مدیران این واحدها جهت جلوگیری از بروز مشکل باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و اخباری که در این مورد به اداره کل مدیریت بحران گیلان گزارش شده است سامانه هوای گرم تا آخر هفته در استان گیلان مستقر خواهد بود.

صابر از اطلاع‌رسانی‌ اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد و افزود:‌ به تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی اعلام کردیم جهت ممانعت و جلوگیری از بروز مشکل در واحدهای مرغداری یا استخرهای ماهی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد:‌ علاوه بر این، گزارش‌های سازمان هواشناسی گیلان از تجربه دمای هوا تا مرز ۴۱ درجه برای سراسر استان حکایت دارد که اوج این گرمای شدید نیز فردا یکشنبه ۱۰ تیر اتفاق می‌افتد.

وی اجتناب از رفت‌ و آمدهای غیرضروری را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ گروه‌های حساس مانند کودکان،‌ سالخوردگان و بیماران قلبی و عروقی به جهت شرایط خاص و ویژه‌ای که دارند حتی‌الامکان از رفت و آمد در ساعات اوج گرما خودداری کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ به غیر از گروه‌های حساس از تمامی شهروندان نیز تقاضا داریم در راستای مدیریت مصرف انرژی از تردد در زمان اوج گرما پرهیز داشته باشند تا شرایط جوی به حالت عادی خود بازگردد.

صابر قطع جریان برق و یا آب آشامیدنی مشترکان به علت گرمای بی‌سابقه هوا را رد کرد و بیان داشت:‌ تاکنون ادارات مربوطه در این مورد خبری را به اداره کل مدیریت بحران استان مخابره نکرده‌اند و قطعی خاصی نیز به علت گرمای هوا اتفاق نیفتاده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان به روشن کردن آتش در کنار جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به گرمای هوا و مستعد بودن شرایط از تمام مسافران و مردم تقاضا داریم از هرگونه روشن کردن‌ آتش در این مکان‌ها پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.