کرج- روند فزاینده گرما در روزهای اخیر و محدودیت های موجود در تولید برق سبب شد مسئولان استان البرز نیز به مانند دیگر استان ها به اتخاذ برخی تمهیدات ویژه برای مدیریت آن دست بزنند.

تمهیدات ویژه برای کاهش مصرف برق در البرز/تغییر ساعت کار ادارات در فاز نخست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بنابراعلام سازمان هواشناسی میزان دمای هوا در روزهای منتهی به پایان هفته در استان البرز  روند افزایشی خواهد داشت و در شکل کلی تر تابستانی گرم در انتظار البرزی ها خواهد بود.

این شرایط سبب شده تا مسئولان استان البرز برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی های احتمالی تغییراتی را در ساعت کاری ادارات در برخی روزهای خیلی گرم ایجاد کنند تا به نوعی مصارف بخش اداری در ساعات پیک روزانه کاهش پیدا کند.

براین اساس شورای برنامه ریزی استانداری البرز در جلسه روز گذشته (شنبه) ساعت کاری ادارات استان را در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۶/۳۰ لغایت ۱۳/۳۰ اعلام کرد.

درعین حال این شورا از مدیران ادارات و نهادهای دولتی خواسته است بر روند صرفه جویی واجرای این مصوبه نظارت لازم وکافی را داشته باشند.

بنابر اعلام مدیران شرکت توزیع برق استان البرز صرفه جویی ۱۰ درصدی مردم در مصرف برق مانع خاموشی های احتمالی در روزهای آتی خواهد بود واجرای برخی طرح ها نیز برای رسیدن به این میزان صرفه جویی اعمال می شود.

همچنین معاون توزیع نیروی برق این شرکت هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به محدودیت های توزیع برق در نیروگاههای برق آبی کشور و کاهش تولید برق از مردم خواسته بود صرفه جویی را در دستور کارخود قرار دهند تا شاهد اجرای طرح زمانبندی شده خاموشی در نقاط مختلف استان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.