ساری- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از ممنوعیت ورود برنج خارجی به مازندران از ۳۱ تیرماه خبر داد.

ورود برنج خارجی به مازندران ممنوع شد / اقتصاد مقاومتی را درست اجرا نکردیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی پیرفلک صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه ممنوعیت ورود برنج خارجی به مازندران ۴ ماهه خواهد بود، اظهار کرد: ورود، عرضه و نگهداری برنج خارجی به مازندران توسط استاندار به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

وی به کشف و انهدام ۵ کارگاه تخلیط برنج خارجی با برنج مازندران اشاره و یادآور شد: در این رابطه ۱۲۰ تن برنج خارجی ضبط شد.

پیرفلک این اقدام را موجب ضربه به اعتبار برنج مازندران دانست و اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان هم از توزیع برنج خارجی در مازندران جلوگیری کردیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اعلام اینکه ساز و کارهای اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرایی نکردیم، اضافه کرد: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی خنثی سازی تحریم ها و تهدیدات اقتصادی کشورهای دیگر را بدنبال خواهد داشت.

پیرفلک با تاکید بر اینکه با اجرای درست اقتصاد مقاوتی، واحدهای تولیدی دچار بحران نمی شدند، گفت: با حمایت از کالای داخلی، واحدهای تولیدی تعطیل نخواهند شد و افزایش بیکاری نخواهیم داشت.

وی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی را حمایت از کالاهای داخلی حتی با کیفیتی پایین تر از نمونه های خارجی دانست و افزود: متاسفانه هنوز کالای خارجی در کشور عزیز و کالای داخلی مظلوم و غریب است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه در سه ماهه بهار، ۶۴۱ پرونده قاچاق کالا تنظیم شد، یادآور شد: در این ارتباط ۵۰۸ نفر بازداشت شدند.

پیرفلک اضافه کرد: در این مدت ۱۱۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد، افزود: بیشترین افزایش کشفیات در حوزه داروهای غیرمجاز نیروزا و کاهش کشفیات در زمینه سلاح غیرمجاز اتفاق افتاد.

وی از توقیف یک محموله بزرگ گل های تزئینی و آپارتمانی شامل ۲۵ هزار گلدان به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان اشاره و از کشف ۳۰۹ هزار نخ سیگار قاچاق، ۵۴ دستگاه کولر قاچاق در قائم شهر و ۱۶۰ کیلوگرم ماهی خاویاری قاچاق در یک عملیات خبر داد.

پیرفلک در پایان از امحاء ۲۵۰ میلیون تومان کالای قاچاق شامل لوازم آرایشی، بهداشتی، پوشاک و موادغذایی در هفته جاری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.