ایلام- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در کتابخانه های عمومی استان ایلام در حال برگزاری است.

برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایلام

مراد جلیلیان روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابداران فراهم و در حال برگزاری است، اظهارداشت: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام بویژه حضرت امام رضا علیه السلام از طریق کتابهای مرتبط با ایشان، در تمامی کتابخانه های عمومی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در گروه های سنی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان به صورت مکتوب و آنلاین برگزار می شود و منابع آن در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، از طریق کتابداران و مسئولان مربوطه در جریان نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون قرار گرفته و کتابهای مسابقه را بصورت امانی دریافت کرده و یا برای دریافت نسخه الکترونیک آن به آدرس اینترنتی  www.iranpl.irمراجعه نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با بیان این مطلب که هر شرکت کننده می تواند بر اساس رده سنی خود همه کتابهای معرفی شده را انتخاب و در مسابقه شرکت کند، ادامه داد: هر فرد تنها می تواند به یکی از دو روش اینترنتی و یا مکتوب در این جشنواره شرکت کرده، ضمن اینکه جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی بوده و علاقه مندان تنها می توانند در یک بخش شرکت کنند.

مراد جلیلیان سایت www.razavi.iranpl.ir را محل مراجعه علاقه مندان برای شرکت در بخش الکترونیکی جشنواره معرفی کرد و بیان داشت: افزون بر این، افراد می توانند به کتابخانه های عمومی سطح استان مراجعه کرده و به صورت رایگان در این جشنواره ثبت نام کنند.

وی با اشاره به جوایز این دوره به برندگان، گفت: در این دوره به برندگان ۳۱۳ جایزه یک میلیون ریالی، ۸ جایزه ویژه برای هشت خانواده اعم از دو خانواده دونفره، دوخانواده سه نفره، دوخانواده چهار نفره و دوخانواده پنج نفره به ترتیب  از مبلغ ۵ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده که این جوایز در مراسم اختتامیه در دهه اول شهریور همزمان با دهه ولایت به برندگان اهدا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام پایان تیرماه را زمان پایان مسابقه عنوان و تصریح کرد: باتوجه به اینکه شروع جشنواره از اول فروردین ماه امسال بوده، از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان شرایط شرکت در جشنواره فراهم شده و کلیه مقدمات جشنواره، تامین منابع و کتابهای مسابقه، پاسخنامه، برگه های مخصوص نقاشی برای کودکان، پی دی اف کتابهای مسابقه در سایت  نهاد کتابخانه های عمومی کشور قراداده و تبلیغات میدانی به صورت منظم انجام شده است.

جلیلیان یادآور شد: با توجه به اینکه مردم استام ایلام از محبان اهل بیت وبویژه حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها می باشند، اسقبال بسیار خوبی در شرکت در این جشنواره و مسابقه داشته باشد.

گفتنی است در طی دو سال گذشته ششمین و هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد که در سال گذشته بیش از شش هزار و پانصد نفر از کل استان در جشنواره شرکت نمودند و به برکت عظمت ائمه معصومین، شرکت کنندگان استان در تمامی رده های سنی و به صورت فردی و خانوادگی در مسابقه برنده شده و جوایزی به آنان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.