گیلان- سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به متقاضیانی که در سیستم کارا ثبت نام کرده‌اند،گفت: به زودی ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر به تولیدکنندگان عسل گیلان افزوده خواهند شد.

تعداد متقاضیان تولید عسل در گیلان رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،حجت علی اکبرنژاد ، از پایان برداشت عسل بهاره در گیلان خبر داد و گفت: زنبورداران گیلانی امسال حدود  ۶ هزار تن عسل بهاره به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم برداشت عسل در گیلان اوایل شهریورماه  آغاز خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود، زنبورداران در مرحله بعد هم هزار و ۲۰۰ تن عسل برداشت کنند.

علی‌ اکبرنژاد، ادامه‌ داد: پیش‌بینی می‌شود، امسال به دلیل شرایط  مساعد آب و هوا هنگام گلدهی گیاهان، برداشت عسل در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استان تولید کننده عسل، است، خاطرنشان کرد:عسل گیلان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گیلان، تصریح کرد: در استان گیلان،۴  هزار ۵۹۳ خانوار زنبوردار گیلانی ۲۸۲ هزار و ۳۰۳ کندوی عسل دارند و برنامه داریم در راستای افزایش تولید عسل در استان تعداد، زنبورداران را افزایش دهیم.

وی گفت: با به توجه متقاضیانی که در سیستم کارا ثبت نام کرده‌اند، به زودی ۵۰۰ تا ۷۰۰نفر به تولیدکنندگان عسل گیلان افزوده خواهند شد.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه عسل گیلان علاوه بر فروش در استان به دیگر استانها نیز صادر می‌شود، گفت: یکی از مشکلات اساسی تولید این محصول در استان نبود کارخانه‌های فراوری این محصول است که اگر ایجاد شود،ارزش افزوده بالایی نصیب زنبورداران استان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.