کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از توافق سران آمریکا و عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت خبر داد.

کاخ سفید: ریاض درباره افزایش تولید نفت به واشنگتن اطمینان داد

به گزارش قدس آنلاین،کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در خصوص «تعادل» در بازار جهانی نفت بر اساس نیاز به توافق رسیدند.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، پادشاه عربستان به رئیس جمهور آمریکا اطمینان داده است که ریاض قادر به استفاده از ذخایر نفتی برای «تثبیت بازار جهانی»  است و دو طرف در مورد نیاز بازار جهانی متعادل نفت به توافق رسیده اند.

این بیانیه اواخر روز شنبه با توجه به محتوای گفتگوی تلفنی سران آمریکا و عربستان  صادر شد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دو طرف  درباره  متعادل سازی بازار جهانی نفت به منظور اطمینان از ضرورت دسترسی همه به انرژی، توافق کردند. در پاسخ به تشخیص ترامپ مبنی بر کسری در بازار نفت، پادشاهی عربستان ظرفیت تولید روزانه خود را به دو میلیون بشکه افزایش می دهد تا تعادل و ثبات به بازار جهانی نفت باز گردد.

کاخ سفید در حالی چنین بیانیه ای منتشر کرد کرد که پیشتر رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «همین حالا با ملک سلمان، پادشاه عربستان، صحبت کردم و به او توضیح دادم به دلیل آشفتگی‌ها و اختلالات در ایران و ونزوئلا، از عربستان سعودی درخواست می‌کنم تولیدات نفتی خود را تا شاید ۲ میلیون بشکه افزایش دهد تا اختلاف تولیدات جبران شود. قیمت‌ها بسیار بالاست! او هم پذیرفت!»

در مدت زمان اندکی پس از انتشار این پیام توئیتری، ریاض با انتشار بیانیه ای گفتگوهای سران دو کشور را تایید کرد. این در حالی بود که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی  بدون اشاره به افزایش حجم تولید اعلام کرد دو طرف در خصوص حفظ ثبات و رشد اقتصاد جهانی اتفاق نظر داشتند.

رئیس جمهور آمریکا طی  روزهای گذشته از متحدان خود خواسته است برای فشار آوردن به تهران، واردات نفت از ایران را به صفر برسانند. واشنگتن معتقد است با افزایش تولید نفت روسیه و عربستان و تحریم نفت ایران قادر است ضمن تحریم تهران، به بازار نفت ثبات ببخشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.