شیراز- رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس از احیای رسم پهلوانی در میان ورزشکاران استان با اهدای شال پهلوانی خبر داد.

ورزشکاران با اخلاق استان فارس برای نخستین بار "شال پهلوانی" دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین،حسین غرقی، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی در این شهر اظهار داشت:  این مسابقات با عنوان " اشجع‌الناس" ویژه ورزشکاران ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور و با حضور ورزشکاران استان‌های سراسر کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد. 

وی گفت: این مسابقات با تعیین نفرات و تیم‌های برتر به پایان  رسید و از برگزیدگان و قهرمانان این مسابقات با اهدای مدال و لوح سپاس تجلیل و قدردانی  شد.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس افزود: یکی از ویژگی‌های این برنامه اهدای " شال پهلوانی" به برخی از ورزشکاران استان فارس بود که این امر برای نخستین بار صورت گرفت. 

غرقی با بیان اینکه هدف از اهدای شال پهلوانی احیای سنت و مرام پهلوانی است، بیان کرد: مهتاب نبوی تکواندوکار 20 ساله استان فارس که از داشتن 2 دست محروم است و در مسابقات معلولان آسیا موفق به کسب مدال طلا و برنز شد، یکی از افرادی است که شال پهلوانی به وی تعلق گرفت. 

وی عنوان کرد: محمدجواد صیادی، ورزشکار دیگر استان فارس است که در رقابت‌های دو صحرانوردی کشور با وجود پیش بودن از دیگر حریفان برای کمک به یکی از شرکت‌کنندگان شتافت و مدال برنز را به طلا ترجیح داد، دیگر ورزشکاری بود که شال پهلوانی به وی تعلق گرفت. 

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس تصریح کرد: علی غلامی که به عنوان سفیر شهدا دور ایران را با پای پیاده طی کرده، حسین رحیمی قهرمان پاورلیفتینگ و علی اکبر عباسی از مرشدان ورزش‌های زورخانه‌ای دیگر افرادی بودند که شال پهلوانی دریافت کردند. 

منبع:  تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.