گرگان- فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: چهار صیاد غیرمجاز در آشوراده دستگیر شدند.

۴ صیاد غیرمجاز در آشوراده دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، غفار سعیدی نسب، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت شیلات استان جهت پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیر مجاز عملیات برگزار کردند.

وی افزود: در این عملیات، نیروهای یگان توانستند در حوزه استحفاظی آشوراده در منطقه چالاشت چهار صیاد غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کنند.

سعیدی نسب گفت: در این عملیات دو دستگاه قایق موتوری با یک فروند بدنه چوبی، ۱۰ رشته دام فلسدار، ۲۵ لیتر بنزین، پنج شاخه لنگر، دو عدد پارو و مقدار یک کیلوگرم ماهی استخوانی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: متهمین دستگیر شده در این عملیات جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن هدایت شدند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان ادامه داد: همچنین در این عملیات یک فروند قایق پارویی، ۲۰۵ رشته دام استخوانی و تعداد پنج شاخه لنگر بلاصاحب جمع آوری و به پایگاه آشوراده منتقل شد و چهار قطعه بچه ماهی خاویاری هم به صورت زنده از دام های غیر جاز جداسازی و در دریا رهاسازی شد.

سعیدی نسب با اشاره به کشف خاویار تقلبی توسط نیروهای این یگان تصریح کرد: چندی پیش طبق اخبار واصله در خصوص حمل خاویار در سطح شهر، بلافاصله شخصاً به محل مورد نظر حضور یافته که متهم به محض رویت مأموران، محموله خاویار را رها کرده و از صحنه متواری شد.

وی در پایان گفت: پس از بررسی محموله تعداد ۱۰ قوطی خاویار تقلبی (هر قوطی ۱۰۰ گرم) کشف و به اداره کل شیلات استان انتقال داده شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.