کرمان - سرپرست استانداری کرمان گفت: دولت برای بخش اشتغال استان کرمان ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب کرده اما بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بهانه‌تراشی می‌کنند.

پرداخت ۱۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی/بانک ها بهانه تراشی می کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجوادفدایی پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان تصریح کرد: دولت برای بخش اشتغال استان کرمان ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب کرده اما بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بهانه‌تراشی می‌کنند.

وی گفت: برای اشتغال در بخش روستایی و عشایری ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت برای بانک‌ها در نظر گرفته شده است که از مجموع تسهیلات مصوب تنها ۱۰ درصد آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

فدایی افزود: نداشتن شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات و دریافت وثیقه توسط بانک‌ها مواردی هستند که سبب پرداخت نشدن وام توسط بانک‌ها به واحدهای تولیدی عنوان می‌شود.

فدایی ادامه داد: بانک‌ها گاهی نبود متقاضی را علت پرداخت نکردن تسهیلات عنوان می‌کنند.

وی ابراز داشت: نداشتن تعهد و جدی نگرفتن کارها توسط برخی از مدیران باعث شده در کشور فضای کسب و کار به کندی ایجاد شود و کارآفرینان تمایل خود را از دست می‌دهند.

سرپرست استانداری کرمان یادآور شد: تعدادی از مدیران بانکی می‌خواهند مشکلات همچنان در کشور باقی بماند و کمکی به رفع مشکلات موجود نمی‌کنند در حالی که مسیر توسعه روشن است.

فدایی افزود: باید از نقدینگی موجود در کشور استفاده کنیم و متکی به تسهیلات بانکی نباشیم و برای اشتغالزایی از منابع مالی دیگر بهره ببریم.

فدایی مسئله اشتغال را از مشکلات مهم استان برشمرد و گفت: بخش زیادی از مراجعه کنندگان به استانداری افراد بیکار جویای کار هستند که بسیار جای تامل دارد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.