کرج- وزیر آموزش وپرورش با تاکید براینکه دانش آموزان در کنار تحصیل خود فراگیری یک مهارت را نیز در دستور کار خود قرار دهند گفت: این کار باعث می شود که تحصیلکرده بیکار نداشته باشیم

دانش آموزان در کنار تحصیل یک مهارت بیاموزند

سید محمد بطحایی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین دوره مسابقات مهارتی کارودانش کشور در کرج اظهار کرد: توجه به آموزش های مهارتی راه ایجاد بازار کار برای جوانان است.

وی در ادامه گفت: جامعه امروز با توجه به وضعیت اشتغال نیاز به نیروی مهارتی دارد و در این راستا آشنایی دانش آموزان با رشته های مهارتی می تواند در هدایت آینده سازان کشور موثر باشد.

بطحایی حرکت دانش آموزان به سمت رشته های شاخه کاردانش و فنی حرفه ای را ضروری دانست و گفت: تحصیل دانش آموزان در این مراکز زمینه جذب شدن آنها در بازار کار و در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه دانش آموزان در کنار تحصیل باید به فراگیری یک مهارت توجه کنند گفت: با کسب مهارت در آینده مشکلات کمتری برای اشتغال به وجود می آید.

وی با اشاره به برگزاری مستمر مسابقات ملی مهارت در کشور تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت بهترین فرصت برای معرفی رشته های مهارتی و به نمایش گذاشتن توانمندی دانش آموزان در رشته های مختلف است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: معرفی رشته های کارودانش به عموم، بروز خلاقیت های عملی، تشویق و ترغیب دانش آموزان برای ثبت نام در رشته های مهارتی ودرنهایت تقویت روحیه رقابت جویی و رقابت پذیری از اهداف مدنظر برای برگزاری این مسابقات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.