سیدباقر میرعلمدار:نیشابور آماده برگزاری باشکوه دوازدهمین سالروز ورود امام رضا(ع) و روز ملی خراسان است که حضور مسئولان عالی رتبه کشور و مقامات خراسان رضوی در این شهرستان، آمادگی مسئولان بویژه نمایندگان شهرستان‌ نیشابور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و ائمه جمعه شهرستان را می‌طلبد که برخی از مطالبات بحق مردم، ولایت مدار، شهیدپرور و فرهنگ مدار نیشابور را مطالبه نمایند و در این زمینه، انتقال برخی مسائل شهرستان‌ نیشابور را که توسط میهمانان می‌تواند پیگیری و اجرایی شود به صورت مکتوب در دستور کار قرار داده و از ایشان خواستار شوند.

1- ثبت سالروز ملی ورود امام رضا (ع) به نیشابور و روز ملی خراسان در تقویم کشور؛ با وجود تأکید و نگاه خاص رهبر معظم انقلاب ثبت سالروز بزرگداشت فضل بن شاذان نیشابوری در تقویم ملی مورد ‏غفلت واقع و ثبت آن انجام نشده است. همچنین حمایت از تشکیل و راه اندازی نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در این شهر که محل صدور حدیث شریف سلسله الذهب بوده است می‌تواند به سازمان دهی مطلوب رویدادهای رضوی در این شهر یاری رساند.

2- احداث پژوهشگاه فرهنگ و ادب که با وجود تأمین‌ اعتبار اولیه در سال 89 اینک سال هاست که به بوته فراموشی سپرده شده است.

3- اختصاص ردیف بودجه مستقل به روزهای ملی عطار، خیام و سالروز ملی ورود امام رضا(ع) به نیشابور در چارچوب سازمانی مصوب هیئت‌ وزیران که طی طرحی در مجلس شورای اسلامی به همت نمایندگان تصویب شود و در سرفصل اعتبارات فرهنگی کشور دیده شود.

4- مطالبات مصوب و بر جای مانده پایتختی کتاب نیشابور.

5- احداث دانشکده علوم قرآن و حدیث رضوی.

6- اختصاص بودجه جهت احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای اقماری نیشابور.

7- ایجاد دپارتمان مطالعات فرق اسلامی با توجه به سابقه تاریخی نیشابور در تمدن سازی اسلامی.

8- تهیه طرح توسعه گردشگری رضوی با رویکرد نیشابور دروازه شرق اسلامی و حمایت از توسعه توریسم مذهبی در نیشابور که کهن‌ترین وقفنامه‌های رضوی و دینی استان را داراست با حمایت مجلس شورای اسلامی.

9- تأمین‌ اعتبار مطالعه طرح و احداث «احیای جاده ولایت» و « دروازه حدیث سلسله الذهب» در چارچوب سند توسعه زیارت و نیز پیاده‌راه زیارت مسیر سفر تاریخی امام رضا(ع) به نیشابور در مجلس شورای اسلامی.

10- پس از ارتقای فرمانداری نیشابور به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، برخی ادارات دیگر شهرستان ارتقا یافته‌اند ولی ‏متأسفانه‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور با جایگاه عملکردی در حد برخی مراکز استان به معاونت اداره ‏کل ارتقا نیافته که این ارتقا نیز از دیگر مطالبات است.

امیدواریم با پیگیری و توجه ویژه بزرگان کشور شاهد ‏احقاق حقوق شهر فرهنگ دوست نیشابور باشیم تا بار دیگر نسیم امید بر کوچه باغ‌های سترگ فرهنگ این ابرشهر وزیدن گیرد و شاهد پویایی ‏بیش از پیش فرهنگ و هنر در شهری باشیم که اکثر خانه‌هایش از اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه پر است.‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.