معاون نظارت شورای شهر تهران از بازپس گیری ۱۰۰ ملک از ۱۳۰۰ ملک متعلق به شهرداری خبر داد و گفت: باز پس گیری مابقی این املاک هم در دستور کار است.

شورای شهر فاز جدید پروژه «املاک واگذار شده» را کلید زد

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ افشین حبیب زاده ظهر امروز در نشست رسانه‌ای ابتدا به تشریح عملکرد معاونت نظارت شورای شهر پرداخت و با اشاره به این  که  ساماندهی نحوه واگذاری املاک شهرداری به افراد غیر، یکی از  ۷ طرح مهم معاونت نظارت شورا در این مدت بوده است، گفت:  با تصویب  و اجرای این طرح مشخص شد  بهره برداری ۱۳۰۰ ملک  شهرداری با متراژهای مختلف به افراد غیر واگذار شده است

وی ماجرای املاکی که بهره‌برداری آن‌ها به افراد غیر واگذار شده‌اند،متفاوت از پرونده املاک نجومی ‌خواند و گفت: این املاک اگر چه طبق اساسنامه سازمان املاک و با اهداف مشخصی واگذار شده‌اند  ولی براساس قانون این واگذاری‌ها می‌بایستی با مجوز انجمن شهر یا همان شورا می‌بود که در این واگذاری‌ها مصوبه‌ای از شورای شهر اخذ نشده است. بنابراین اگر بهره‌برداری املاک مورد نظر همچنان درچارچوب همان اهداف است باید از شورا مجوز جدید اخذ کنند و اگر تغییر کاربری یافتند باید به شهرداری تحویل داده شوند.

به گفته وی بر اساس آخرین گزارش سازمان املاک، از ۱۳۰۰ ملک  واگذار شده تا کنون بیش از ۱۰۰ مورد بازپس گرفته شده است و کار باز پس گیری مابقی املاک هم در دستور کار است.

حبیب زاده همچنین گفت: ۱۳۰۰ واحد حقیقی و حقوقی از شهرداری ملک دریافت کردند کهدر صورت تغییر کاربری، املاک از آن‌ها پس گرفته می‌شود و اگر نخواهند ملک‌شان را پس دهند از طریق قوه قضائیه وارد می‌شویم که البته در این زمینه تاکنون ده‌ها پرونده تشکیل داده‌ایم.

وی در ادامه  به طرح  «بازنگری اختیارات تفویض شده به شهرداری تهران» اشاره کرد وبا ابراز تأسف از این که این طرح همچنان در کمیسیون مربوطه است، گفت: البته با خبر شدیم کمیسیون مربوطه در حال بررسی نهایی این طرح است و به زودی آن را جهت بررسی و تصویب در صحن عنی به هیأت رئیسه ارجاع می‌دهد.

وی همچنین به  بحث برج باغ‌ها پرداخت و گفت: طرح لغو مصوبه برج باغ  یکی ازدست آوردهای معاونت نظارت شورای شهر است.

حبیب زاده همچنین به طرح پیاده راه ۱۷ شهریور پرداخت و گفت: با توجه به این که این پیاده راه تنها بخشی از یک طرح بزرگ است که به صورت کامل عملیاتی نشده است  لذا می‌توان گفت یک طرح شکست خورده است از این رو پس از برگزاری جلسات مختلف و بررسی‌های لازم حدود دو هفته قبل طرح بازگشایی این پیاده راه پیشنهاد شد که قرار است  در فاز نخست تردد حمل و نقل عمومی‌ را در آن داشته باشیم.

وی در خاتمه  با اشاره به این که تهیه بسته ای برای آتش نشانان  در دستور کار شهرداری تهران است،  گفت: این بسته بزودی ارائه می‌شود .

وی در خصوص طرح مسکن آتش نشانان گفت: در این راستا افزایش تسهیلات برای خرید مسکن برای آتش نشانان در دستور کار است. همچنین تأمین مسکن سازمانی نیز از برنامه‌های موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.