اصفهان- رییس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان شهر اصفهان گفت: فروش پیتزاهای ارزان موسوم به ۵ هزار تومانی همراه با سالاد و نوشابه، تهدید بزرگی برای سلامت مردم است.

تهدید سلامت مردم با پیتزاهای ۵ هزار تومانی

سید مصطفی موسوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: تعداد واحدهای صنفی پیتزا و ساندویچ فروشان شهر اصفهان که از آنها به عنوان فست فود یاد می شود ۱۲۰۰ واحد صنفی است که بازرسی از آنها توسط بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف، سازمان صنعت و تجارت و بهداشت محیط انجام می شود.

وی ادامه داد:حدود ۷۰۰ واحدهای صنفی ساندویچ و پیتزا در اصفهان به صورت نزدیک به هم فعالیت می کنند که همجواری این واحدها به یکدیگر موجب شده که فروش هر کدام کاهش یابد.

 رییس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان شهر اصفهان با اشاره به فروش پیتزاهای ۵ هزار تومانی در سطح شهر آن هم همراه با سالاد  نوشابه، تاکید کرد: با توجه به اینکه این واحد های صنفی مورد تایید اداره بهداشت نیستند و مواد غذایی مورد استفاده آنها کیفیت لازم را ندارد، توصیه می شود شهروندان به هیچ عنوان سراغ این واحدهاتی صنفی نروند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ واحد صنفی فروش پیتزای پنج هزار تومانی در اصفهان وجود دارد که تا یک ماه آینده تکلیف آنها مشخص خواهد شد.

موسوی در خصوص نحوه نظارت بر این صنوف نیز متذکر شد: تعداد این واحدهای صنفی کاهش چشمگیری پیدا کرده است، اما هنوز برخی از آن‌ها در سطح شهر فعال هستند که اداره بهداشت به طور مستمر فعالیت آنها را کنترل می‌کند.

وی با اشاره به تفاوت قیمت پیتزا و ساندویچ در شهر، اظهارکرد: درصدی از تفاوت قیمت ها مربوط به کیفیت موادغذایی خریداری شده است.

رییس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان شهر اصفهان ادامه داد: کمیت نیز عامل مهمی در تعیین قیمت است و برای مثال، همبرگر از ۶۰ گرم تا ۱۷۰ گرم در بازار وجود دارد و بسته به نوع ترکیبی که در این همبرگر وجود دارد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

وی بابیان اینکه نظارت بر رعایت قیمت‌ها با اتحادیه است اما قیمت گذاری از سوی واحدها و بر اساس کیفیت انجام می‌شود،  از شهروندان اصفهانی خواست هرگونه تخلفی از صنف پیتزا، ساندویچ و اسنک فروشان را از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۲۸۸۱۶۵  اطلاع دهند تا بازرسان اتحادیه  جوابگوی شکایت مطرح شده باشند.

رییس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان شهر اصفهان در خصوص وضعیت پرداخت مالیات واحدهای فروش پیتزا، اظهارکرد: واحدهای صنفی پیتزا و ساندویچ فروش از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.