رشت_ شهرام شفیعی نویسنده برجسته کشور اظهارکرد: طنز، یاری‌رسان دقت مخاطب است و به ما می‌آموزد که به ابزارهای خودمان با تردید نگریسته و به آن بخندیم .

طنز، یاری‌رسان دقت مخاطب است

به‌گزارش  قدس آنلاین، به نقل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این بخشی از سخنان شهرام شفیعی در جمع مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی مرکز فرهنگی هنری لاهیجان است.
این نویسنده برجسته کشور طی نشست صمیمانه با کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، از نیازهای جامعه به طنز سخن‌گفت و اظهارکرد: طنز، یاری‌رسان دقت مخاطب است و به ما می‌آموزد که به ابزارهای خودمان با تردید نگریسته و به آن بخندیم .
به اعتقاد وی، تردید فرد طنزپرداز نسبت به مسایل مختلف کمک‌می‌کندکه دقیق‌تر بیندیشد و از زوایای مختلف به یک موضوع مشخص توجه داشته‌باشد.
نویسنده‌ی مجموعه‌ی پنج جلدی «جزیره بی تربیت‌ها» در ادامه سخنان خود به اهمیت تفکر و اندیشه‌ورزی اشاره و با بیان این‌که اندیشه، برتر از پرسش است، گفت: درگیرشدن ذهن با موضوع‌های مختلف گویای تلاشی است که برای فهم افزون‌تر و لبریزسازی ظرف آگاهی صورت‌می‌گیرد.
او هم‌چنین عاقبت‌اندیشی را لازمه‌ی پیشرفت همه‌جانبه توصیف‌کرد و با تبیین این موضوع که عاقبت‌نگری به معنی اندیشدن عاقلانه در هرموضوع و به پایان رسانیدن درست کارهاست افزود: در عرصه‌ی نویسندگی نیز نیازمند توجه ویژه به این امر هستیم.
شفیعی در همین حال به پرسش‌های حاضران در ارتباط با چگونگی گام‌برداشتن در عرصه‌ی نویسندگی پاسخ‌گفت و با یادآورشدن این موضوع که توجه به پیرامون و استفاده از تجربه‌های شخصی، نقطه‌ی آغاز حرکت در این مسیر است، اضافه‌کرد: هریک از انسان‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که بایستی از این برجستگی‌ها استفاده‌کرده و با ایجاد تغییرات سازنده، الهام‌پذیری از دیدگاه‌های صاحبان اندیشه و گسترش فعالیت‌ها، در مسیری درست حرکت‌کنند.
خالق «قصه‌های غرب وحشی» درعین حال مطالعه‌ی کتاب را لازمه‌ی نوشتن دانست و به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد با بهره‌گیری از فرصت حضور در مراکز فرهنگی هنری و راهنمایی‌هایی راه‌گشای مربیان کانون، برای رسیدن به اهداف خود تلاش‌کنند.
خوانش‌آثار ادبی توسط اعضا و ارایه‌ی نقطه‌نظرات سازنده از سوی شهرام شفیعی، دیگر بخش این نشست بود که با اهدای امضا و دست‌نوشته‌های این شخصیت برجسته ادبیات کشور به کودکان و نوجوانان همراه‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.