عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: هر کالای که نیاز داشته باشم نوع ایرانی آن را خریداری می کنم،مانند لوازم منزل تلویزیون و یخچال برند اسنوا است که در اصفهان تولید می شود.

تلویزیون و یخچال برند اسنوا در منزل استفاده می کنم/ کسانی که با واردات بی رویه به کشور خیانت می کنند باید از کار برکنار شوند

به گزارش قدس آنلاین،حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص نامگذاری سال جدید تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی و شفا بخش اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالا ها و خدماتی که در داخل کشور توانایی تولید آن وجود داشته باشد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول ایرانی را خریداری کردید ،گفت: هر کالای که نیاز داشته باشم نوع ایرانی آن را خریداری می کنم، خودم و خانواده ام به این موضوع دقت می کنیم مانند خودرو که ایرانی سوار می شوم،لوازم منزل مانند تلویزیون و یخچال برند اسنوا که در اصفهان تولید می شود استفاده می کنم.

وی افزود: متاسفانه علیرغم تذکرات و ایرادات که اداره گمرک کشور و همچنین وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و معدن داشته اند، اما بازهم شاهد واردات بی رویه کالا به کشورهستیم،یکی از نمونه های این واردات خودروهای نعش کش برای استفاده شهرداری تهران بود که مصوبه آن توسط شورای شهر تهران به دولت داده شده بود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: خوردسازهای داخلی علارغم بداخلاقی که انجام می دهند توانایی ساختن نعش کش را دارند، با واردات کالاهاب غیر ضروری باعث خروج مقادیر زیادی ارز از کشور می شود از طرفی نیز زمینه های اشتغال برای جوانان کشورهای خارجی تامین می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به تازگی بانک مرکزی و دولت صدها هزار لیرترکیه را تبدیل به دلار کرده است برای واردات نوعی خاک که برای زیر گربه استفاده می شود.  

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: مجلس باید برحسب وظیفه بررسی کند از تک تک وزرای دولت، مدیران دولتی و هر مسئولی که مسئولیتی دارد و با واردات بی رویه دارد به کشور خیانت می کند را از کار برکنار کند همچنین دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده در این خصوص هم از شعار و مصاحبه ها خارج شود و حمایت عملی کند.

وی در پایان گفت: تولید کنندگان ایرانی بایستی از این فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کنند و سعی کنند بی اعتمادی ها را از مردم سلب کنند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.