رودبار -سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، گفت: امسال داخل غار درفک به مانند سالهای گذشته پوشیده از برف نبوده و این پدیده امسال با کاهش شدیدی مواجه گشته است.

برف غار درفک به شدت کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، مصطفی فلاح، در جلسه محیط زیست رودبار با بیان اینکه غار درفک یکی از سه اثر طبیعی ملی شهرستان رودبار است، که بر بالای قله مرتفع درفک واقع شده، گفت: امسال به دلیل عدم بارش برف مناسب در زمستان سال گذشته، میزان برف و یخ داخل آن به شدت کاهش یافته است .

وی افزود: شهرستان رودبار دارای سه اثر طبیعی ملی است که یخچال طبیعی غار درفک یکی از آنان است.

فلاح در وصف اثر طبیعی ملی غار درفک، خاطرنشان کرد: دهانه و طول این غار که احتمالا نتیجه آخرین فوران های آتشفشان خاموش قله درفک است، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جهت قرارگیری دهانه غار که پشت به آفتاب است، در سراسر سال پوشیده از برف و یخ است .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، ادامه داد:زمستان سال ۹۶ به لحاظ بارش برف بسیار کم بار بود که این کاهش شدید در نرخ بارش، تاثیر نامطلوبی بر برف ذخیره شده در غار گذاشته و متاسفانه امسال داخل غار به مانند سالهای گذشته پوشیه از برف نبوده و این پدیده امسال با کاهش شدیدی مواجه گشته است .

فلاح گفت : غار درفک با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست، طبق آگهی روزنامه رسمی در سی و یکم فرودین ماه، سال ۹۵ به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسید .

وی تصریح کرد: این غار از پدیده های کم نظیر در سطح کشور و نمونه ای کمیاب از یخچالهای طبیعی است که به عنوان یک جاذبه اکوتوریستی، سالانه هزاران کوهنورد، گردشگر و توریست را برای دیدن خود بر بلندای بام مرتفع قله درفک می‌کشاند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.