سازمان هواشناسی اعلام کرد طی سه روز آینده در شرق کشور شاهد باد، گرد و خاک خواهیم بود و دمای هوای اهواز فردا به ۵۰ درجه می‌رسد.

دمای ۵۰ درجه در اهواز / گرد و خاک در شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده هوای اغلب مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.

احد وظیفه افزود: امروز یک شنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود. فردا دوشنبه نیز در کل نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در شرق و جنوب شرق کشور منجر به طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

وی ادامه داد: همچنین در سه روز آینده در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و جنوب کشور نیز در بعضی ساعات، وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد. بعدازظهر امروز در ارتفاعات جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هشدار داد: از بعدازظهر فردا دوشنبه تا چهارشنبه با افزایش سرعت باد ۱۲۰ روزه (باد سیستان) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در برخی مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه زابل، شرق کرمان و خراسان جنوبی موجب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده ای به کار گرفته شود.

هوای تهران امروز صاف و گاهی وزش باد پیش بینی شده و دمای هوا امروز در پایتخت به ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد. در اهواز امروز هوا به ۴۸ درجه و فردا و پس فردا به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.