یزد - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : میزخدمت بعنوان مرکز ارتباطات در سازمان و تنها نقطه تماس میان سازمان و ارباب رجوع بشمارمی آید، و هدف از ایجاد میزخدمت ارائه خدمات به‌هنگام وکارآمد به مخاطبان سازمان در هر لحظه و زمان است.

 میزخدمت؛ ارائه خدمات کارآمد به مخاطبان سازمان در هر زمان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،جعفر رحمانی در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهارداشت : میزخدمت در راستای اجرای ماده ۱۷ "تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری" شکل می گیرد که طی آن واحد هماهنگ کننده ای تحت عنوان میزخدمت باحضور کارشناسان مطلع در دستگاه ایجاد می شود تا مخاطبان برای انجام امور اداری خود، حتی المقدور از حضور در واحدهای داخلی دستگاه بی نیاز شوند.

وی افزود: مراجعان هنگام مراجعه به میز خدمت، درخواست خود را به همراه مدارک لازم به مسئول میزخدمت ارائه می نمایند و پس از مهلت تعیین شده، برای دریافت نتیجه درخواست خود بازخواهند گشت.

رحمانی تصریح کرد: مهمترین دستاورد میزخدمت این است که ارباب رجوع درگیر فرآیند بررسی درخواست خود نخواهد شد و زمان کمتری برای دریافت خدمت صرف خواهد کرد و در حال حاضر خدمات در ۳ سطح میز خدمت الکترونیکی، میز خدمت حضوری و میز خدمت الکترونیکی – حضوری صورت می پذیرد و هدف این است تا در حین اجرای این خدمت، به سمت تکامل ارائه خدمات از طریق دولت الکترونیک گام برداریم.

وی خاطر نشان ساخت: براساس برنامه زمانبندی ارائه شده، میزخدمت الکترونیکی می بایست تا پایان آذرماه در دستگاه های اجرایی استقرار یابد.

این مسئول درخصوص اقدامات انجام شده در سطح استان پیرامون این مهم، تصریح کرد: در ابتدا بخشنامه ها و دستورالعمل های میزخدمت در این معاونت بررسی و نقاط ابهام بمنظور وحدت رویه به تهران اعلام شده است.

وی گفت: تیم های ارزیابی استقرار میزخدمت تشکیل شده اند وجلسه توجیهی میزخدمت باحضور نمایندگان حدود ۱۰۰ دستگاه اجرایی در سازمان برگزار شده و نشست توجیهی در دستگاه های اجرایی با درخواست دستگاه ها نیز برگزار شده و پس از دریافت فرم های خودارزیابی دستگاه ها، ارزیابان به دستگاه های اجرایی مراجعه نموده و نحوه استقرار میزخدمت ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه میزخدمت مرحله گذارتا استقرارکامل دولت الکترونیک درکشوراست، تصریح کرد: که این معاونت اقدامات خود را با رویکرد تعامل و رفع ایرادات تا استقرار کامل میزخدمت ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.