همدان - نائب‌رئیس شورای اسلامی همدان گفت: با توجه به اینکه تکمیل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید همدانی در مسیر تردد خودروهای غرب کشور قرار گرفته و غرب کشور را به دیگر نقاط کشور وصل می کند بر این اساس تکمیل آن نیازمند اعتبارات ملی است.

تکمیل پروژه پل سردار همدانی  نیازمند اعتبارات ملی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، دیدار مردمی این هفته اعضای شورای اسلامی شهر همدان در راستای بررسی و محل مشکلات مناطق مختلف شهر در مسجد مسلم‌ابن‌عقیل اسلامشهر در جهت مطالبات منطقه حصار امام خمینی(ره)، اسلامشهر و کوی کوثر با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی (امیر خجسته) و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر همدان برگزار شد.

در این دیدار نائب‌رئیس شورای اسلامی همدان با اشاره به تصویب قانونی در خصوص اعطای انشعابات خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز طی سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: از این طریق بخشی از مشکلات مناطقی همچون محله پشت آگاهی واقع در اسلامشهر مرتفع شد، البته بخش اندکی از این مشکلات باقی است که در اولین فرصت نسبت به مرتفع کردن آن نیز اقدام خواهیم کرد.

علی فتحی با بیان اینکه در مناطق توانمندسازی برای ساخت‌وساز تعداد مهندسین ناظر از چهار مهندس به یک مهندس تقلیل می‌یابد، افزود: در صورت تحقق این مهم مطمئناً در هزینه‌ها شاهد کاهش خواهیم بود.

وی در خصوص تعریض و آسفالت معابر اصلی در منطقه حصار امام (ره) و اسلامشهر نیز گفت: حدود ۸۰ درصد از اینگونه طرح‌ها در بودجه سال جاری شهرداری پیش بینی شده است، بنابراین انتظار می رود معبر ۲۴ متری از پشت مدرسه جمال و نیز یک معبر ۱۸ متری از انتهای کوچه ۵۳ سلمان و نیز یک ۳۰ متری از کنار بلوار آیت‌الله نجفی جدول‌کشی لازم را صورت دهند تا منطقه اسلامشهر از بن‌بست خارج شود.

فتحی با تأکید بر اجرایی شدن زیرگذر در انتهای اسلامشهر در راستای رهایی از بن‌بست، اضافه کرد: تحقق این پروژه طبق طرح تفصیلی شهر یک نیاز مبرم است.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا برای تکمیل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید همدانی از محل اعتبارات ملی بودجه در نظر گرفته شود و گفت: با توجه به اینکه این پل در مسیر تردد خودروهای غرب کشور قرار گرفته و غرب کشور را به دیگر نقاط کشور وصل می کند بر این اساس تکمیل آن نیازمند اعتبارات ملی است.

فتحی اضافه کرد: در حال حاضر باید پروژه سردار همدانی روزهای پایانی خود را سپری می‌کرد، لذا در صورت عدم تزریق بودجه ملی مطمئناً تکمیل این پروژه به طول خواهد انجامید.

وی افزود: امید می‌رود در مناطق توانمندسازی طی دوره پنجم شورای اسلامی به همت همه اعضای شورای اسلامی شهر شاهد تغییرات مثبتی در شهر و تحقق توازن خدمات شهری باشیم.

در ادامه رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه مردم باید نسبت به حدود اختیارات شورای اسلامی شهر همدان واقف باشند، گفت: اگر نگاهی به ماده ۱۰۱ قانون اساسی داشته باشیم متوجه جایگاه مشارکت مردمی در مدیریت شهری خواهیم شد.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه به دنبال پیگیری مطالبات شهروندان در مناطق توانمندسازی هستیم، افزود: تمامی مصوبات نیازمند رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر است و اعضای شورا در راستای رضایتمندی شهروندان گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات عنوان‌شده در بودجه عمرانی سال جاری آمده است، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر معتقدند آنچه منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد، درنهایت قوام نظام را در پی خواهد داشت؛ لذا به دنبال افزایش این رضایتمندی با رویکرد عدالت شهروندی هستیم.

رحیمی فر با اشاره به اینکه هرگونه اقدامی نیازمند داشتن منبع مالی است؛ افزود: با توجه به اینکه شهرداری با منابع محدود مالی مواجه است لذا نباید انتظار داشت که همه امکانات را در اسرع وقت فراهم کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط مدیریت شهری همدان در راستای تحقق عدالت شهروندی، گفت: امید است ا همت شورای اسلامی شهر و شهردار فراجناحی بتوانیم خدمات خوبی را در شهر به شهروندان ارائه کنیم.

شهردار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که در مدیریت شهری تحقق توازن در توسعه جای‌جای شهر است، گفت: در حال حاضر در شهر همدان چهار منطقه وجود دارد که هر منطقه به‌صورت جداگانه به وظایف خود بر اساس بودجه تعریف‌شده و بدون توجه به سایر مناطق عمل می‌کند.

عباس صوفی افزود: البته در حال حاضر بدیهی است که در برخی نقاط شهر خدمات بیشتری ارائه شده، لذا نمی‌توان این مسئله را انکار کرد.

صوفی با بیان اینکه مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر باعث شد که در بودجه سال جاری شاهد ۴۰ درصد افزایش باشیم، گفت: بخش عمده ای از این رشد در حوزه عمرانی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد ۱۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی بوده‌ایم اما طی سال جاری این رقم به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید، اضافه کرد: اکنون نیز اثربخشی این شعار را در نقاط مختلف شاهد هستید.

صوفی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ۴۶ هزار تن آسفالت در معابر شهری همدان ریخته شده است، یادآور شد: توجه به توسعه فضای سبز، معابر، پیاده‌روسازی و بالا بردن کیفیت زندگی در حوزه مدیریت شهری، از دیگر نکاتی است که باید در توسعه متوازن شهری به آن توجه داشت، لذا در این راستا برای منطقه اسلامشهر در پاسخ به مطالبات شهروندان پارک چهار هزار و ۵۰۰ متری در پشت آگاهی، احداث خواهد شد.

شهرداری همدان ادامه داد: همچنین طی سال جاری عملیات اجرای پارک جنب مدرسه آئین روشن نیز به اتمام خواهد رسید که خوشبختانه هم در این پارک و هم در پارک پشت آگاهی زمین چمن مصنوعی نیز در نظر گرفته شده است.

صوفی با اشاره به اینکه طی سال جاری پارک هفت هکتاری در ابتدای کوی مطهری از سمت بلوار آیت‌الله نجفی احداث خواهد شد، افزود: همچنین پارک هفت هکتاری در ابتدای بلوار امام خمینی (ره) خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی فاز دو پارک منطقه منوچهری را نیز طی سال جاری خواهیم داشت، اذعان کرد: ساماندهی مجموعه تپه پیسا نیز در دستور کار قرار دارد؛ لذا در حال رایزنی با سرمایه‌گذار هستیم و حتی اگر سرمایه‌گذار هم نباشد، یقیناً در راستای توسعه فضای سبز اقدام عاجلی خواهیم کرد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در راستای توسعه معابر نیز نسبت به نقاط کوری که در این مناطق وجود دارد اقداماتی صورت خواهد گرفت، گفت: همچنین امسال ادامه روند پوشش رودخانه انتهای اسلامشهر و تکمیل رودخانه کوی کوثر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم در این با بیان اینکه شفاف‌سازی جزو برنامه‌های اولیه مجلس است بنابراین باید در نخستین گام این برنامه مورد اجرا قرار گیرد، اظهار کرد: نکته‌ای که امروز باید به آن توجه شود اوضاع‌ و احوال اقتصادی جامعه است.

امیر خجسته در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات معتمدین محلات در خصوص تصویب قانون شورایاری‌ها نیز گفت: این مهم در دستور کار مجلس قرارگرفته، لذا برای تسریع در روند آن خواستاریم که این مهم خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه وجود معتمدین محلات در هر منطقه برکت محسوب می‌شوند.

در ادامه امیر خجسته در راستای پاسخ‌گویی به مطالبات مطرح‌شده از سوی معتمدین این مناطق، عنوان کرد: ازآنجایی‌که یکی از مطالبات شما به بحث کلان شفاف‌سازی بازمی‌گردد، باید بگویم همه در نظام اسلامی به دنبال شفاف‌سازی هستند؛ لذا اگر در جایی شاهد ابهام در کار هستید، بدانید که در آن بخش مشکلی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.