کارگردان فیلم چهار راه استانبول گفت: اینکه به محض ایجاد اشکال برای نمایش فیلم‌ها در سینما یا مشکلات اقتصادی، سینماداران برای رفع این مشکل به هر راهی دست بزنند و به دنبال نمایش آثار دیگری به جز فیلم در سینما باشند، بدعت خوبی نیست.

امروز عملا فیلم پرفروش در سینما نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایلنا، مصطفی کیایی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما که هم‌اکنون دو فیلم "چهارراه استانبول" و "در وجه حامل" را در حال اکران دارد، با اشاره به وضعیت امروز اکران فیلم‌های سینمایی گفت: شرایط اکران در حال حاضر به هیچ عنوان مناسب نیست و یکی از دلایل اصلی آن تعداد بالای فیلم‌های در حال اکران است و همچنین فیلم‌هایی که پشت در اکران منتظر هستند.

وی ادامه داد: اگر ما فیلم در وجه حامل را در شرایط فعلی اکران نمی‌کردیم دیگر فرصتی برای اکران این فیلم به وجود نمی‌آمد زیرا شرایط اکران برای فیلم‌های اجتماعی سخت‌تر از سایر فیلم‌هاست. اما استقبال از چهارراه استانبول همچنان وجود دارد و همچنان این فیلم در حال اکران با فروش خوبی است.

کیایی با اشاره به اینکه حال عمومی جامعه خوب نیست و این مساله در فروش فیلم‌ها در سینما تأثیر مستقیم گذاشته است، افزود: بعد از پایان اکران فیلم‌های نوروز ۹۷ و آغاز اکران دوم نوروز عملاً ما هیچ فیلم پرفروشی نداریم و چند عامل مختلف همچون شرایط بد اقتصادی، مشکلاتی که برای برجام به وجود آمد و جام جهانی فوتبال، مزید بر علت شد تا استقبال از فیلم‌ها بسیار کاهش یابد.

کارگردان فیلم عصر یخبندان با اشاره به اجرای طرح نمایش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما گفت: من از ابتدا معتقد بودم که در زمان پخش مسابقات جام جهانی و به خصوص بازی‌های تیم ملی ایران قطعاً استقبال از فیلم‌های روی پرده در سالن‌های سینما بسیار کاهش پیدا خواهد کرد اما دلیل مخالفت من با نمایش مسابقات فوتبال در سینماها به این دلیل بود که سالن سینما محل نمایش فیلم است نه برنامه دیگر.

وی ادامه داد: اینکه به محض ایجاد اشکال برای نمایش فیلم‌ها در سینما یا مشکلات اقتصادی، سینماداران برای رفع این مشکل به هر راهی دست بزنند و به دنبال نمایش آثار دیگری به جز فیلم در سینما باشند، بدعت خوبی نیست.

کیایی ادامه داد: شاید براساس توافقی که صورت گرفته درصدی از فروش بلیت مسابقات فوتبال به من به عنوان تهیه‌کننده دو فیلم چهارراه استانبول و در وجه حامل تعلق بگیرد اما مخالفت من بالاتر است و از جنس کسی است که در سینما فعالیت می‌کند و کلیت سینما برایش مهم است. من معتقدم که سینما فقط محلی برای نمایش فیلم است.

کارگردان فیلم عصر یخبندان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ فیلم از سال گذشته پشت در اکران مانده‌اند به جشن سینمای ایران نیز اشاره کرد و گفت: باید شرایط حضور همه فیلم‌هایی که پروانه ساخت گرفته‌اند در جشن سینمای ایران توسط خانه سینما فراهم شود زیرا این جشن یک جشن کاملاً صنفی است.

وی ادامه داد: بحث ما اصلا حضور فیلم‌های توقیفی در جشن خانه سینما نیست زیرا تعداد این فیلم‌ها در نهایت پنج فیلم است هر چند اگر شرایط حضور این فیلم‌ها نیز فراهم شود بسیار خوب است اما بحث اصلی فیلم‌هایی است که پروانه ساخت گرفته‌اند و فرصت اکران را به دلیل کمبود ظرفیت اکران و مهیا نبودن شرایط به دست نیاوردند. بسیاری از فیلم‌ها پروانه نمایش نیز دارند اما نتوانستند اکران شوند و جشن خانه سینما نیز یک جشن صنفی است که توسط اعضای صنف برگزار و قضاوت می‌شود لذا نباید حق قضاوت آثار سینمایی ایران توسط اعضای صنف را برای برخی فیلم‌ها محدود کنیم.

کیایی گفت: داوری همه فیلم‌ها در جشن خانه سینما می‌توانند یک مزیت بزرگ برای این جشن باشد که حتی جشنواره فیلم فجر نیز آن را ندارد و اگر همه فیلم‌هایی که دارای پروانه ساخت هستند مورد قضاوت قرار بگیرند نتیجه نهایی می‌تواند بسیار قابل قبول‌تر باشد و یک چشم‌انداز از وضعیت سینمای ایران را نشان بدهد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.