یک مقام انتظامی به مشتریان خریدهای اینترنتی توصیه کرد: صرفاٌ از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک که از شهرت مناسبی در انجام امورات مربوط به فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی برخوردار هستند، خرید کنند یا اینکه حتی المقدور سفارش خرید به گونه ای تنظیم شود که دریافت کالا و خدمات و نیز پرداخت وجه همزمان صورت پذیرد.

توصیه‌های پلیس فتا برای داشتن خرید اینترنتی امن

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر، اظهارداشت: بر اساس گزارشات واصله برخی از فروشگاه های اینترنتی که پس از ثبت سفارشی خرید کالا و خدمات و دریافت مبالغ از مشتریان به علت عدم وجود اجناس، قرارداد مزبور را فسخ می کنند؛ در حالیکه مبالغ دریافتی از مشتریان را با تاخیر طولانی بعضاٌ تا دو هفته و یا بیشتر عودت می دهد.

این مقام انتظامی به مشتریان خریدهای اینترنتی توصیه کرد: صرفاٌ از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک که از شهرت مناسبی در انجام امورات مربوط به فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی برخوردار هستند، خرید کنند یا اینکه حتی المقدور سفارش خرید به گونه ای تنظیم شود که دریافت کالا و خدمات و نیز پرداخت وجه همزمان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مشتریان قبل از هرگونه خرید نسبت به مطالعه شرایط و ضوابط فروشگاه ها در امر ثبت سفارش، نحوه تحویل کالا و خدمات، تعویض و فسخ قرارداد اقدام کرده و با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( en ) ضمن بررسی اصالت نماد از هویت فردی ، مکانی، تاریخ انقضاء و اعتبار سایت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: در صورت بروز تخلف از سوی فروشگاه های اینترنتی و موارد مشابه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت enemad.ir بخش ثبت شکایت و یا  از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.