همدان- رئیس اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه شهردار سرمایه‌گذار آن میدان میوه وتره بار جدید همدان به یزد در راستای تبادل اندیشه استفاده از تجربیات شهری زد در اجرای پروژه های عمرانی خدماتی و سرمایه‌گذار گذاری سفر کردند.

تفاهم نامه همکاری وتعامل بیشتر با شورای شهر یزد منعقد می شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد  با اشاره به شباهت‌ها و نزدیکی فرهنگی شهرهای یزد و همدان، از ارتقاء مبادلات فرهنگی این دو شهر با یکدیگر خبر داد و گفت: شهر دارالمومنین همدان و شهر دارالعباده یزد شباهت‌های زیادی ازلحاظ تاریخی، فرهنگی، بافتهای ارزشمند، صنایع‌دستی، جمعیت و حتی تعداد اعضای شورای شهر با یکدیگر دارند، سرشار از افتخار و دارای قدمت و تاریخ بسیاری هستند.
ابراهیم مولوی به سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های در حال انجام در همدان اشاره کرد و افزود: سال گذشته بزرگ‌ترین پیاده‌راه ایران از آرامگاه بوعلی تا تپه هگمتانه به عنوان یک محور زیبای فرهنگی تاریخی، افتتاح شد که این پیاده‌راه مورد تائید و تصویب سازمانهای فرهنگی مانند یونسکو نیز قرارگرفته است.
 مولوی با اشاره به اینکه اقتصاد غالب همدان کشاورزی است امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی میدان میوه‌ و تره‌بار، رونقی در شهر ایجاد کنیم، اضافه کرد: در استان همدان صنایعی که بتوان برای شهر درآمدزایی به همراه داشته باشد، نداریم.
 رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر کسب تجربیات شورای شهر یزد در اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و خدماتی، اظهار داشت: امید است بتوانیم از تجربیات شورای یزد به دلیل محدودیت منابع مالی و دقت در مصرف این منابع در راستای ایجاد تحول و توسعه پایدار شهری استفاده کنیم.
مولوی با اشاره به اینکه در شهر همدان اجازه احداث میدان میوه و تره‌بار دیگری در فاصله نزدیک را نداریم، یادآور شد: انتظار می رود تفاهم‌نامه‌ای با شورای شهر یزد منعقد کنیم که مسائل و مشکلات میدان میوه و تره‌بار را باهم بررسی و حل کنیم.
 وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از میزبانی شایسته شورای اسلامی شهر و شهردار یزد، از رئیس و اعضای شورا و شهردار یزد برای حضور در کهن شهر همدان دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.