کرج- جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات زنان زندانی در استان البرز در حالی برگزار شد که بر بازگشت سالم این قشر به جامعه وایجاد هم افزایی برای حمایت موثر از خانواده زندانیان تاکید شد.

مشکلات زندانیان زن در البرز به صورت ویژه رسیدگی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این  نشست که پیش از ظهر امروز دوشنبه به میزبانی باشگاه میلاد کرج برگزار شد علاوه بر مشاور وزیر کشور در امور زنان وخانواده، برخی از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه نیز حضور داشتند.

مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده در این جلسه با بیان اینکه رفع مسائل و مشکلات زندانیان زن استان البرز به صورت ویژه پیگیری می شود گفت: موضوع زندان ها و مشخصا زنان زندانی از مهمترین مباحث کشور در حوزه اجتماعی است.

فریبا نظری پورکیایی افزود: درسفرهای استانی و با برگزاری نشست های مستمر در جهت شناسایی و رفع مشکلات این حوزه اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت ها و نیازها در موضوع زنان زندانی باید رصد  وشناسایی شود گفت: با ارائه راهکارها و همراهی هایی که دراین زمینه شاهد هستیم امید می رود گامهای موثری بتوان برداشت.

در این نشست موضوعات و مسایل مختلفی از سوی برخی حاضرین مطرح شد که از آن جمله می توان به علل زندانی شدن زنان، زمینه های بازگشت سالم زنان زندانی به جامعه و کاهش آسیب ها اشاره کرد.

ایجاد اشتغال، اجرای برنامه های مرتبط با هدف تقویت خدمات مرتبط با حوزه زنان و خانواده، ضرورت جلب مشارکت های مردمی و ارتقای فرهنگ حمایت از خانواده زندانیان نیز در این نشست مورد تاکید قرارگرفت.

همچنین پس از تبادل نظر و بیان دیدگاه های مختلف، پیشنهاداتی برای برون رفت از مشکلات موجود ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.