زاهدان_استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با پدیده قاچاق نیازمند انگیزه قوی و انسجام همه جانبه است، لذا بایستی راهبرد منجسم با مشارکت همه دستگاههای اثرگذار اتخاذ شود تا ضمن حمایت از تولید داخلی؛ مبادله اقلام را به صورت نظام مند و ساماندهی شده در دستور کار قرار دهد.

مبارزه با پدیده قاچاق نیازمند انگیزه قوی و انسجام همه جانبه است

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری ، سید دانیال محبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی ویژه در این امر گفت: لازم است کارگروه تخصصی ویژه ذیل همین کمیسیون و با عضویت اعضایی که تأثیر مستقیم دارند؛ تشکیل شود تا بدون جانبداری و با برنامه ریزی همه لایه ها و سطوح کار را بررسی و کارشناسی و به یک راهبرد عملیاتی مستمر برسد.

استاندار با تأکید بر اینکه ساماندهی واردات دام از مبادی ورودی استان یک ضرورت است؛ خاطرنشان کرد: نظام مندی و قانون مندی لازمه امر واردات دام به کشور است لذا در بخش ساماندهی واردات دام بایستی تیمی متشکل از دستگاههای متناظر انتخاب شوند که از لحاظ سلامت کاری و برنامه ریزی نسبت به دیگران بهتر باشند.

محبی با اشاره به قاچاق سوخت گفت: با توجه به خشکسالیهای اخیر و تنگناهای معیشتی مرزنشینان هدف از اختصاص سهمیه سوخت ارتقاء وضعیت معیشتی بخشی از افراد جامعه است که در تنگنای معیشتی قرار دارند.

نماینده عالی دولت در استان ایجاد نظام هوشمند و یکپارچه برای بهره مندی همه مرزنشینان و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی را امری ضروری دانست و افزود: ما مسئولان باید برای عموم مردم نقشی مثبت و اثرگذار داشته باشیم به گونه ای که هریک از شهروندان که مستحق تر است بیشتر از این مزایا برخوردار شود. استاندار در پایان تصریح کرد: سوخت برای مردم یک نعمت است باید تلاش کنیم این نعمت به کسانی که استحقاق دارند برسد نه اینکه مزایای آن به کام عده ای سوءاستفاده گر باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار نیز در این جلسه گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و مسائل پیش آمده در امر واردات کالا ، با رویکرد جدید در ذیل کمیسیون قاچاق کالا ؛کمیته هایی تشکیل می شود تا بر امر قاچاق کالا از جمله سوخت و دام نظارت ویژه داشته باشند.

مرعشی افزود: لازم است با کسانی که با سوء استفاده از موقعیت خود حق عموم مردم را تضییع و به صورت شبکه ای و سازمان یافته مبادرت به قاچاق سوخت می کنند به طورجدی برخورد شود. وی در خصوص ازدحام خودروها در برخی جایگاههای شهر زاهدان گفت: بخشی از این امر مربوط به قاچاق و بخشی نیز به صورت حبابی می باشد به گونه ای که عده ای از مردم با نگرانی از افزایش قیمت بنزین اقدام به ذخیره سازی آن می کنند.

معاون استاندار در پایان ضمن تکذیب شایعه گرانی سوخت و دعوت مردم به اجتناب از ذخیره بنزین خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت ، تعدادی از کارتهای سوخت که از سوی مالکان آن سوء استفاده می شد ، مسدود شده است.

خالقی دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از روند اقدامات کنترلی انجام شده توسط این کمیسیون پرداخت و گفت: با توجه به اقدامات دولت در راستای قانون مند کردن صادرات و واردات در سالهای اخیر بالغ بر ۵۰ درصد کاهش قاچاق داشته ایم که این حاصل تلاش همه ی دستگاه های متولی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.