استرالیا به بهانه استفاده کمک‌های نقدی این کشور به فلسطین در مواردی مرتبط با خشونت‌های سیاسی، این کمک‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

استرالیا کمک‌های نقدی مستقیم به فلسطین را تعلیق کرد

به گزارش قدس آنلاین، استرالیا روز دوشنبه (امروز) گفت کمک‌های نقدی مستقیم به مقامات فلسطینی را قطع کرده است.

به نوشته سایت ای.بی.سی نیوز، استرالیا دلیل این اقدام را افزایش امکان دادن این کمک‌ها به افرادی در فلسطین دانست که انگیزه خشونت دارند. 

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا گفت که این کشور بعد از نامه ماه می کانبرا به مقامات فلسطینی مبنی بر درخواست اطمینان برای عدم استفاده کمک‌های مالی استرالیا برای فلسطینی‌هایی با انگیزه خشونت، کمک‌هایش به فلسطین را قطع کرد.

وی افزود که مطمئن است کمک‌های مالی پیشین این کشور به فلسطین با همان قصدی که تامین شدند، استفاده شده و از آنها استفاده نادرست نشده است اما این نگرانی وجود دارد که این کمک‌های نقدی در آینده برای فعالیت‌هایی که استرالیا هرگز از آن‌ها حمایت نمی‌کند، صرف شوند.

خانم بیشاپ ادامه داد، امکان کمک مالی سازمان آزادی فلسطین برای کسانی که با انگیزه‌های سیاسی اقدامات خشونت‌آمیز انجام می‌دهند، در تقابل با ارزش‌های استرالیایی است و صلح میان فلسطین و صهیونیست‌ها را برهم می‌زند. 

کمک دولت استرالیا به دولت فلسطین در کرانه باختری ۱۰ میلیون دلار بود که قرار است این کمک‌ها از این پس از طریق برنامه سازمان ملل برای مواردی چون بهداشت و درمان، تغذیه، آب، بهبود وضعیت سرپناه و بهداشت هزینه شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.