شهرکرد-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال وبختیاری طی مصاحبه با اصحاب رسانه، از همه مردم و مشترکین این استان خواست باتوجه به کاهش سهم نیروگاه های آبی در تولید برق و افزایش دمای هوا در مصرف برق صرفه جویی همه جانبه داشته باشند.

درخواست صرفه جویی همه جانبه در مصرف برق از مردم استان چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد،مهندس مجید فرهزاد مدیرعامل این شرکت طی مصاحبه با اصحاب رسانه استان گفت : با توجه به کاهش بارندگی ها و مناسب نبودن ظرفیت آب سدها و به تناوب کاهش سهم نیروگاههای آبی در تولید برق با کمبود حدود ۶۰۰۰ مگاوات تولید انرژی برق در سطح کشور روبرو هستیم که انتظار می رفت با صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکین جبران شود ولی باتوجه به اینکه  مدیریت مصرف مورد نظر صورت نپذیرفت.

فرهزاد تصریح کرد:افزایش مستمر دما وافزایش بی سابقه مصرف برق در روزهای اخیر موجب شد تاخاموشی هایی به شبکه سراسری برق کشور اعمال گرددکه به تناسب این خاموشی ها در شبکه های برق رسانی استان نیز اعمال شد.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود در طول ماه آتی مردم صرفه جویی همه جانبه در مصرف برق بویژه در زمان پیک بار( ساعات ۱۵-۱۱ بعدازظهر و ۲۳- ۲۰ شب )داشته باشند تا همه از برقی پایدار و مطمئن برخوردارگردند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در خاتمه  از مردم خواست با اجرای راه کارهای زیر در مصرف برق صرفه جویی نمایند :

  • در ساعات اوج بار تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده شود.
  • با توجه به شرایط آب و هوایی استان از کولرهای گازی کمتر استفاده شود.
  • خاموش کردن لامپ های اضافی و  دستگاهای برقی غیر ضروری ، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق خواهد بود.
  • در ساعات پیک بار تا حد امکان از دیگر وسایل برقی غیر ضروری استفاده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.