یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت، هدف از فشار بر ایران، به صفر رساندن درآمد نفتی این کشور است.

تاکید علنی وزارت خارجه آمریکا بر جنگ نفتی و اقتصادی علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین،یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت، هدف از فشار بر ایران، به صفر رساندن درامد نفتی این کشور است تا رهبران ایران وادار شوند رفتار خود در منطقه را تغییر دهند.

برایان هوک، مدیر بخش برنامه ریزی سیاست گذاری وزارت امور خارجه آمریکا گفت، هدف آمریکا مجاب کردن بیشترین تعداد از کشورها برای به صفر رساندن واردات نفت از ایران است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «هدف ما افزایش فشار بر نظام ایران از طریق به صفر رساندن درآمدهای حاصل از فروش نفت این کشور است... ما در تلاشیم تا اختلالات در بازار جهانی را به حداقل برسانیم، اما اطمینان داریم که ظرفیت تولید ذخیره نفت به مقدار کافی وجود دارد.»

هوک افزود، من قرار است در پایان این هفته، برای بحث در مورد ایران با متحدان اروپایی مان یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار کنم. وی همچنین گفت، یک مقام ارشد وزارت خزانه داری امریکا «در طی روزهای آینده» به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی گفت، حدود ۵۰ شرکت بین المللی به ویژه در بخش های انرژی و مالی قصد خود برای خروج از بازار ایران را اعلام کرده اند.

«ما به صورت واضح به کشورها و شرکت های سراسر جهان اعلام کرده ایم که در حال وارد آوردن فشار شدید اقتصادی بر ایران هستیم تا رژیم ایران سیاست های بی ثبات کننده خود را تغییر دهد.»

هوک گفت، آمریکا با متحدان خود به صورت مورد به مورد همکاری خواهد کرد، اما واشنگتن برنامه ای برای معافیت مشتریان ایران از تحریم ها ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.