قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۴۲ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ |«ترامپ» با همه سر جنگ دارد

به گزارش قدس آنلاین،در حالی که کاهش ارزش دلار و بالا گرفتن تنش های تجاری بین کشورهای جهان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را تقویت کرده است، قیمت طلا پس از کاهش حدودا یک درصدی و رسیدن به پایین ترین رقم ۶ ماه و نیم گذشته در جلسه قبل، امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۴۲ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز با حدود یک درصد کاهش به پایین ترین رقم از ۱۲ دسامبر یعنی ۱۲۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسیده بود.

قیمت طلای امریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۴۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۴.۸۶۴ رسید. دیروز شاخص دلار حدود ۰.۴ درصد افزایش یافته بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا دیروز هشدار داد که اگر با آمریکا رفتار مناسبی صورت نگیرد، «کاری خواهد کرد.» این اظهارات تنها چند ساعت پس از آن بیان شد که اتحادیه اروپا اعلام کرد، تعرفه های خودرویی به صنعت خودروسازی خود آمریکا لطمه می زند و موجب اقدامات تلافی جویانه خواهد شد.

کاخ سفید دیروز اعلام کرد، تصمیم کانادا مبنی بر وضع تعرفه بر ۱۲.۶۳ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی آمریکا به تلافی تعرفه های وضع شده علیه فولاد و آلومینیوم کانادا، به اقتصاد این کشور کمکی نخواهد کرد.

اتاق بازرگانی آمریکا هم از نحوه مدیریت اختلافات تجاری جهانی توسط ترامپ انتقاد کرده و با انتشار گزارشی گفته که تعرفه های وضع شده از سوی واشنگتن و اقدامات تلافی جویانه سایر کشورها تاثیر بومرنگی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است پنجشنبه با هدف دستیابی به توافقی بر سر برنامه ای خلع سلاح هسته ای کره شمالی، به این کشور سفر کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.