رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، «نیتزان آلون» را به عنوان مدیر «پروژه ویژه ایران» منصوب کرد.

مدیر «پروژه ویژه ایران» در ارتش اسرائیل انتخاب شد

قدس آنلاین،   گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، «نیتزان آلون»، رئیس سابق اداره عملیات ارتش این رژیم را به عنوان نخستین رئیس پروژه ویژه ارتش اسرائیل برای انجام هماهنگی درباره مسائل مربوط به ایران برگزید.

آلون در روزهای گذشته به همراه آیزنکوت به آمریکا سفر کرد و در جلسات گفتگو با مقامات نظامی آمریکا، از جمله جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار کرد.

این نخستین باری است که ارتش رژیم صهیونیستی، مدیر «پروژه ویژه ایران» را انتخاب کرده است. گفته می‌شود این شخص مسئولیت هماهنگی‌ها در بحث برنامه هسته‌ای ایران، هماهنگی اطلاعاتی با دیگر کشورها و مقابله با حضور نظامی ادعایی ایران در سوریه را بر عهده دارد.

پیش از این، مئیر داگان، رئیس سابق موساد، در کابینه‌های آریل شارون و ایهود اولمرت، نخست وزیران اسبق رژیم صهیونیستی، مسئول نظارت بر «پرونده ایران» بوده است.

بر اساس چارچوب وظایف مدیر پرونده ایران، آلون باید میان نهادهای امنیتی آمریکایی و اسرائیلی هماهنگی ایجاد کند. آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران، با یکدیگر روابط بسیار نزدیکی برقرار کرده اند.

انتخاب آلون به عنوان مدیر این پروژه در حالی که او خود را به منظور رقابت برای کسب سمت وزیر جنگ اسرائیل آماده می‌کند، بیانگر اعتماد مقامات ارتش اسرائیل، از جمله آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اوست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.