معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با اعلام اینکه نشست وزیران کشورهای عضو توافق هسته ای با ایران (برجام) جمعه آینده برگزار می شود، گفت: ما بر ضرورت تلاش بیشتر برای تامین امکان دفاع از برجام و جلوگیری از فروپاشی آن در نشست وین تاکید می کنیم.

ریابکوف: نشست وزیران عضو برجام جمعه برگزار می شود

قدس آنلاین، سرگئی ریابکوف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود که نشست وزیران خارجه کشورهای باقیمانده در برجام باید به آمریکا این پیام را منتقل کند که مواضع سایر کشورها تا چه اندازه با آمریکا در قبال این توافق متفاوت است.

وی گفت: باید موضع منسجم اتخاذ و وضعیت پیرامون برجام را تجزیه و تحلیل کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه سپس بر ضرورت تلاش بیشتر برای تامین امکان دفاع از برجام و جلوگیری از فروپاشی آن در نشست وزیران در وین تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اقدامات برای دفاع از منافع بازیگران اقتصادی خارجی در ایران پیشرفت هایی وجود دارد اما این کافی نیست و تلاش های بیشتر را می طلبد.

ریابکوف پیش تر اعلام کرده بود که ایران پیشنهاد برگزاری نشست گروه ۱+۴ در سطح وزیران خارجه کرده است.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به نقل از ریابکوف گفت که ایران پیشنهاد داده است گروه ۱+۴ در سطح وزیران خارجه برای بررسی (وضعیت پیرامون) برجام نشست برگزار کند.

ریابکوف همچنین گفت که نتیجه نشست وزیران کشورهای عضو برجام باید به سند سیاسی محکمی در حمایت از این توافق بین المللی تبدیل شود.

وی ادامه داد: کشورهایی که در برجام مانده اند تا آنجا که اطلاع دارم برگزاری چنین نشستی را ضروری می دانند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.