بندرعباس ـ بارأی اکثریت آرا پیمانکاران شهرداری موظف شدند تمام عملیات بانکی مربوطه خود را اعم از دریافت ضمانت‌نامه، حساب‌های مالی و گردش پولی خود را در بانک‌های عامل شهر بندرعباس انجام دهند.

گردش مالی پیمانکاران شهرداری باید در بانک‌های عامل بندرعباس باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: حسابهای بانکی معرفی شده در تمامی قراردادهایی که شهرداری با پیمانکاران و اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی منعقد می کند باید از بانکهای واقع در شهر بندرعباس باشد.

اسلام باوقار ادامه داد: اخذ ضمانت نامه های بانکی توسط شهرداری و سازمانهای تابعه باید از این پس فقط از شعبات بانکهای شهر بندرعباس باشد و بر این اساس ضمانت نامه های صادره از بانکهای خارج از شهر بندرعباس جهت انعقاد قرار داد فاقد اعتبار قانونی است.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: بندرعباس را به‌غلط یا درست پایتخت تجاری کشور معرفی می‌کنند، اما نمود مظلومیت آن در بررسی وضعیت بانک‌های سطح استان مشهود است.

وی ادامه داد: شورای شهر تنها درزمینه ی کارها و قراردادهای شهرداری می‌تواند تصمیم‌گیری و تصویب کند، بنابراین باید کلیه قراردادهای شهرداری به‌گونه‌ای باشد که گردش حسابشان در بندرعباس باشد،، لازم به ذکر است که مشخص نکردیم این حساب‌ها در چه بانکی باشند و ملاک تنها بانک‌های عامل شهر بندرعباس هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد : امیدوارم این مصوبه شورا سرآغازی باشد تا مردم و کارشناسان اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و به گوش مسئولین کشوری برسانند.

جهانبخش ادامه داد: باید این موضوع به‌عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود، هرکس در این شهر کار می‌کند گردش مالی‌اش هم در همین شهر باشد و منفعتی به شهر برسانند؛ برخی از این شرکت‌ها حتی در بندرعباس دفتر کار هم ندارند و باید حداقل یک دفتر در بندرعباس اجاره کنند، حسابشان در این شهر باشد، نمی‌شود شهروندان بندرعباس مشکلاتش را تحمل کنند و از این مواهب اقتصادی این شرکت‌ها هیچ‌گونه بهره‌ای نبرند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری باید حساب بانکی‌شان اعم از پرداخت و دریافتشان در حساب‌های بانک‌های عامل بندرعباس باشد و ضمانت‌نامه‌های مناقصات نیز در بانک‌های بندرعباس صادر شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد: اکثر شرکت‌هایی که در بندرعباس در حال فعالیت هستند برای فرار از عوارض و مالیات شهری یا کمک به شهر خود، ثبت شرکت‌ها، افتتاح حساب‌ها، گردش‌های مالی و صدور ضمانت‌نامه‌های خود را در شهرهای دیگر انجام می‌دهند.

مجید عسکری زاده افزود: این شرکت‌ها حداقل باید گردش مالی خود را در بندرعباس افزایش دهند، شنیدیم که چند شعبه از بانک‌های بندرعباس در حال تعطیل شدن هستند درحالی‌که گردش‌های مالی بسیاری در شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.