مهرداد بائوج لاهوتی اظهار داشت: در جلسه غیر علنی امروز درباره تحریم‌های آمریکا که قرار است از مرداد ماه اجرایی شود، بحث مفصلی صورت گرفت. نمایندگان مجلس نیز اعلام آمادگی کردند هماهنگ و یکپارچه با دولت در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی همکاری کنند.

اجرای راهکارهای پیشنهادی جلسه از همین امروز / اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از دولت در جنگ اقتصادی

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین در تشریح جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دولت درباره مسائل اقتصادی کشور، گفت: در جلسه امروز درباره تحریم‌های آمریکا که قرار است از مرداد ماه اجرایی شود، بحث مفصلی صورت گرفت. همچنین نمایندگان دولت از رشد نقدینگی که امروزه تبدیل به آفت بزرگی شده است نیز سخن گفتند و راهکارهایی مانند انتشار اوراق پیشنهاد شد تا این اوراق از مبادی مورد اعتماد همانند پتروشیمی‌ها به دست مردم برسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: بحث دیگری که مطرح شد این بود که آیا نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند نکته مثبتی برای تخصیص واردات و صادرات باشد. البته درباره این موضوع اختلاف نظرهایی وجود داشت اما بنابر این شد که فضای صادارت کشور تسهیل شود تا فعالین این عرصه سود بیشتری ببرند و نگاه به واردات کاهش پیدا کند. همچنین در این جلسه تصمیم بر این شد که واردات تنها برای نیازهای اساسی مردم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: تسریع قطع یارانه دهک‌های بالای جامعه از دیگر نکات مهم جلسه امروز بود. در این جلسه همچنین نمایندگان دولت گزینه‌های مختلفی را درباره راهکارهای مهار کسری بودجه در صورت محدودیت فروش نفت پیشنهاد دادند تا اگر دولت احیاناً در فروش نفت با محدودیت‌هایی روبرو شد کسری بودجه خود را از محل و منابع معتبر تأمین کند.

لاهوتی همچنین با اشاره به اجرایی شدن نتایج و اقدامات این جلسه از امروز، ادامه داد: اجرای راهکار و پیشنهاداتی که در جلسه امروز اعلام شد قرار است از همین امروز در دستور کار دولت قرار بگیرد. البته بسیاری از جلسه‌های دولت و مجلس همانند جلسات امروز بیشتر مشورتی است و نیاز به تصویب قانون ندارد. نمایندگان مجلس نیز اعلام آمادگی کردند هماهنگ و یکپارچه با دولت همکاری کنند. مجلس آماده است در جنگ اقتصادی به حمایت از دولت و تصمیمات آن ادامه دهد و هر جایی که نیاز به تصویب قانون است، مجلس آنرا در کوتاه ترین زمان به تصویب برساند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.