کرج - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر در بخش روستایی استان مشکلی از لحاظ کمبود آب نداریم گفت: در سال جاری ۲۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز با کاربری باغچه و ویلایی در روستاهای استان ایجاد شده است.

کمبود آب در مناطق روستایی البرز نداریم/ اُفت سفره های زیر زمینی به بالای ۲۰۰ متر رسیده

عبدالحسین حسن زاده درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص بحران آب در مناطق روستایی گفت: با تغییر اقلیم وکاهش نزولات آسمانی و با پیش بینی احتمال پایین رفتن سطح آب سفره های زیر زمینی شرکت آبفای روستایی اقدام به حفر چاه در زمان بحران کم آبی در روستاها کرد.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب اقدامات لازم را صورت داد، گفت: یکی از چالش های فعلی و آینده کشور نحوه مدیریت مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر جهت کمبود آب در بخش روستایی استان مشکلی نخواهیم داشت، گفت: با تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی در روستاهای استان ۵۹ روستا با جمعیت ۴۸ هزار و ۶۲۴ نفر تحت پوشش آب شرب و بهداشتی قرار می‌گیرند.

وی منابع تأمین آب روستاهای استان البرز را در حال حاضر شامل ۱۱۲ حلقه چاه، ۳ رشته قنات و۷۷ دهنه چشمه برشمرد و گفت: با توجه به افت سفره های زیر زمینی در سنوات اخیر هم اکنون عمق برخی از چاهها به بیش از ۲۰۰ متر رسیده است که نگرانی شدید شرکت در استمرار خدمات رسانی به روستاها در سالهای آتی را موجب شده است.

حسن زاده در ادامه گفت: امیدواریم با نگاه و توجه ویژه‌ای که به آبرسانی روستایی شده بتوانیم آب روستاهای تحت پوشش را به صورت پایدار تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه ۹ حلقه چاه برای تامین آب شرب مردم روستاهای ساوجبلاغ و اشتهارد حفر شده است، گفت: با این اقدام آب شرب بیش از ۲۰ هزار و ۹۴۳ نفر در روستاهای این مناطق تامین شده است.

حسن زاده از بهره‌برداری دو مجتمع آب رسانی روستایی تا پایان سال خبر داد و گفت: امسال با بهره‌برداری ازاین مجتمع ها ۹ روستای استان با جمعیت حدود ۴ هزار و ۱۱۲ نفر از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد

این مسئول با اشاره به اینکه مهاجرت امری طبیعی است که در کاهش اشتراک دائم روستاها تاثیرگذار است، گفت: از سوی دیگر شاهد افزایش اشتراک‌های غیر دائم هستیم که بیانگر تردد شهرنشینان در اواخر هفته و ایام تعطیل به روستاها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرزخاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد ۲۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز با کاربری باغچه و ویلایی در روستاهای استان صورت گرفت و تلاش این شرکت بر جمع‌آوری همه انشعابات غیر مجاز است.

حسن زاده در پایان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی، روستائیان مصرف آب خود را مدیریت نمایند تا در ماههای پیش رو با مشارکت همگانی بر مشکلات ناشی از کم آبی غلبه کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.