هفتمین شب طنز انقلاب اسلامی که با عنوان «نطنز» شناخته می‌شود، همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی در حسینیه هنر مشهد مقدس برگزار شد.

دوش در حلقه ما قصۀ برجام تو بود

به گزارش قدس آنلاین، هفتمین شب طنز انقلاب اسلامی که با عنوان «نطنز» شناخته می‌شود، همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی در حسینیه هنر مشهد مقدس برگزار شد.

در این برنامه که از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار شد، طنزپردازان هنر خودشان درباره حقوق بشر آمریکایی و موضوعات سیاسی اجتماعی کشور نشان دادند و در این محفل برنامه‌هایی نظیر شعر و نثر خوانی، استندآپ کمدی، ترانه خوانی طنز، کلیپ و... به اجرا در آمدند.

این بار هم علی زکریایی مجری برنامه بود. او اجرایش را با اشاراتی به موضوعات روز آغاز کرد و بعد هم برنامه‌ها را اعلام کرد.

بنابرین گزارش، مجری این برنامه، علی زکریایی، خواننده و طنزپرداز مشهدی بود و با دعوت او، محمدیاسین اسدی، نخستین شاعری بود که برای شعرخوانی دعوت شد.

او ابتدا شعری با موضوع مشکلات شهر مشهد خواند و بعد شعری با موضوع برجام خواند. در زیر ابیاتی از شعری که درباره برجام خواند، آمده است:

دوش در حلقه ما قصۀ برجام تو بود

تا دل شب سخن از آن همه اوهام تو بود

باز با چندتن از اهل و عیال و رفقا

ذکر خیر سبد مملو از اقلام تو بود

عالم از شور و شر غرب خبر داشت ولی

بی خبر از همه جا دکتر خوش‌نام تو بود

در ادامه این برنامه، عالیه رجبی برای قرائت شعرش روی سن حاضر شد و سروده ای درباره حقوق بشر امریکایی خواند که در ادامه چند بیت از این شعر آمده است.

داعی صلح، تبهکار درآمد ازکار

دکتری بود که بیمار درآمد از کار

تاکه پیچید بدور بدن ملتها

رامِ برعکس شد و مار درآمد ازکار

گرچه با پوشش میش اینهمه بع بع میکرد

وسط معرکه کفتار درآمد از کار

بر اساس این گزارش، پس از این دو شاعر، نوبت به نثرخوانی رسید و فاطمه جواهری پشت تریبون قرار گرفت و نثری درباره قیام گوهر شاد قرائت کرد.

در ادامه برنامه، بعد از اجرای قطعه موسیقی توسط علی زکریایی درباره آمریکا، محمدامین میمندیان، از طنزپردازان جوان باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی، در استندآپی از آمریکا، آمریکا پرستان و... گفت که چندین بار با تشویق تماشاگران همراه شد.

بنابرین گزارش، در بخش دیگری از این مراسم که در سالروز هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری کشورمان توسط ناو امریکایی در خلیج فارس برگزار شد، نماهنگ "جعبه سیاه" از تازه ترین تولیدات مدرسه سینمایی عمار درباره این جنایت امریکا، در سالن پخش شد.

در ادامه، مصطفی صاحبی، شاعر جوان دیگری بود که روی سن حاضر شد و با لهجه مشهدی، شعری درباره مشهد خواند که با استقبال و تشویق حاضران مشهدی همراه شد. چند بیتی از آن را در ادامه آمده است.

مَشَدی با صِفایه، هم همه دنیا مِدِنَن

مِثِ ما اِنقَده مَشتی هیج‌جا پیدا نِمِره

عینهو امام رضامان (ع) همه مهمون نِوازم

مثلا هر کی بیه واسته تا یَگ ما نِمِره!

غِذای معروفِمانَم همه خوردَن؛ شُله‌یه

بُخوری مِری فضا اونجه که ناسا نِمِره

منیژه رضوان، دیگر شاعری بود برای شعر خوانی دعوت شد و شعری طنز درباره ترامپ، رئیس جمهور امریکا خواند و محمدرضا رضایی نیز نثری درباره جنایات آمریکا و حوادثی که این کشور در آنها دخیل بوده است، قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، از بخشهای ویژه و متفاوت این برنامه، پخش کلیپی درباره شهید مدافع حرم مشهدی، شهید رضا سنجرانی بود که قبل از شهادت شهید ضبط شده بود و مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

در ادامه، سیدحمید علیزاده طنزپرداز جوان مسهدی، برای اجرای استندآپ کمدی روی سن حاضر شد و در استندآپی به موضوعات سیاسی اجتماعی شهر مشهد پرداخت.

پایان بخش هفتیمن شب طنز انقلاب اسلامی، شعری از محمدحسین رحیمی بود که در آن از رضاخان و جنایت‌هایش گفت. چند بیت از شعر او در ادامه می آید.

نامش رضاست، پشت سرش نارضایتی

از کارهای او شده اعصاب خط خطی

یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود

مانند شاه گشتن این فرد پاپتی

این بی پدر اگر پدر ملت من است

از من در آورد پدر از بی کفایتی

گفتنی است شب طنز انقلاب اسلامی به صورت ماهانه از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، برگزار می‌شود و مراسم بعدی آن نیز در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.