نماینده جنش مقاومت اسلامی "حماس" در ایران با تبین تحولات اخیر منطقه، هدف غرب از جنگ افروزی‌ها را حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.

عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اسرائیل خطرناکترین تهدید علیه مسئله فلسطین است/آمریکا ثابت کرده میانجی بی‌طرفی نیست

به گزارش قدس آنلاین، "خالد القدومی" نماینده جنش مقاومت اسلامی "حماس" در ایران ضمن تبیین سیاست‌ کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا اظهار داشت: غرب نسخه شومی را برای کشورهای اسلامی به ویژه منطقه ما پیچیده است و متأسفانه تا حد زیادی موفق شده طرح های پلید خود را در منطقه پیاده کند، آنها با استفاده از فتنه‌های قومی و مذهبی توانسته اوضاع منطقه را نابسامان کنند، و امروز ما  شاهد هرج و مرج آفرینی با انگیزه‌های طائفه‌ای و قومی در بعضی از کشورهای منطقه هستیم.

وی افزود: هدف غرب از همه این جنگ افروزی‌ها حمایت رژیم صهیونیستی است و خود این رژیم از راه‌های گوناگون کشورهای اسلامی را مورد هدف قرار می‌دهد، ازجمله ترور دانشمندان و فرماندهان مقاومت در کشورهای اسلامی است. این تنها اسرائیل است که از اوضاع نابسامان منطقه استفاده می‌کند و روز به روز بر دامنه توطئه‌هایش در منطقه می‌افزاید.

خالد القدومی با بیان اینکه طرح "معامله قرن" یک قسمت از سریال توطئه‌های تاریخی علیه مسئله فلسطین است، گفت: توطئه‌های پایان دادن به مسئله فلسطین و به فراموشی سپردن حقوق فلسطینی‌ها به نفع رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد که دولت کنونی آمریکا مصمم است به هر قیمتی که شده  فلسطین را به رژیم صهیونیستی واگذار کند، این امر چندان عجیب نیست زیرا کوشنر مشاور رئیس جمهور ترامپ شخصی یهودی و صهیونیست است، در نتیجه در راه تحقیق اهداف این سازمان گام برمی‌دارد.

وی افزود: هنوز از جزئیات این توطئه قرن اطلاع دقیق و رسمی ندارم، ولی آنچه که در عمل در صحنه بین‌الملل در حال رخ دادن است نوید بخش مسئله خوبی نیست و آنچه که در این مرحله لازم است، هوشیاری و وحدت میان ملت فلسطین است و رهبران در کرانه باختری باید کاملا هوشیار باشند و اجازه ندهند که این توطئه علیه مسئله فلسطین تحقق یابد. چراکه همه طرح‌های سابق از همان معاهده "مادرید" که برای احیای روند مذاکرات صلح انجام شد تا به امروز ثمری برای ملت فلسطین نداشته، و هدف همه این طرح ها نابودی حق فلسطینیان و خدمت به رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مورد نقش آمریکا به عنوان یک میانجی در مسئله فلسطین اظهار داشت: در ماه های گذشته شاهد انتقال سفارت آمریکا به قدس بودیم، کاخ سفید با این اقدام دیگر یک میانجی بی‌طرف نیست و نمی‌توان به آن اعتماد کرد، بالعکس باید هر طرحی که از جانب آنها برای حل این مسئله مطرح می‌شود را رد کرد.

خالد القدومی با اشاره به حق فلسطینیان به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و تأسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس، تأکید کرد: مایه‌ شرمساری است که برخی از رهبران فلسطینی قدس را پایتخت فلسطین ندانند در حالی که رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می‌کند که قدس پایتخت این رژیم است، و همچنین برخی از رهبران فلسطینی از حق بازگشت چشم پوشی می‌کنند و نمی‌خواهند به سرزمینهای اشغالی ۴۸ باز گردند.

القدومی با تأکید بر ادامه مبارزه ملت فلسطین، گفت: ملت فلسطین امروز بیش از پیش نیاز به پشتیبانی و پایداری دارد؛ جوانان غزه را می‌بینیم که در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز چه فشار اخلاقی و دیپلماتیکی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند که تأثیر آن را در سطح منطقه و بین‌الملل شاهد هستیم. ملت فلسطین تا آزادی کامل سرزمینهای اشغالی به مقاومت خود ادامه خواهد داد، و از حقوق مسلم خود دست نمی‌کشد.

وی با افزود: با تمام قوا در برابر "معامله قرن" خواهیم ایستاد؛ جنبش‌های مقاومت از راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز غزه و کرانه باختری و مقاومت مردم قدس شریف برای حمایت از مسجد الاقصی، پشتیبانی می‌کنند و اگر رژیم صهیونیستی قصد تجاوز داشته باشد پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهند داد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتقاد از موضع برخی کشورهای عربی و اسلامی در مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هشدار داد: موضوع عادی سازی روابط، یکی از جدی‌ترین مسائل خطرناک مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است. به عبارتی عادی سازی روابط بخشی از برنامه اشغالگری سازمان جهانی صهیونیست در منطقه است که از آغاز قرن ۱۸ تا به امروز ادامه دارد و تلاش می‌کند تا رویا و هدف استراتژیک صهیونیسم بین‌المللی را تحقق بخشد.

وی افزود: صهیونیسم در تلاش است تا یک جزء بیگانه را با پیکر امت اسلامی هماهنگ و سازگار کند و این موجود همانند انگلی است که در داخل کشورهای اسلامی در حال رشد است تا به یک سرطان بدخیم تبدیل شود و امت اسلامی نباید اجازه دهد چنین اتفاقی بیفتد.

القدومی در ادامه ضمن محکوم کردند هر نوع رابطه با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که هر گونه  اقدام در سطح رسمی و غیر رسمی، قطعاً محکوم است و این کار خیانت بزرگ به ملت آزاده فلسطین است. ما از برخی از نظام‌های منطقه انتظاری نداریم ولی حداقل مانعی بر سر راه مقاومت فلسطین نباشند،  ملت فلسطین می‌تواند از خود دفاع کند و حق دفاع از خود را دارد.

خالد القدومی در تبین نتایج ناخوشایند روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، توضیح داد: باید اقدامات آشکار و پشت پرده عادی سازی روابط هرچه زودتر متوقف شود چراکه هیچ دلیل برای نزدیکی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و این رژیم عامل اصلی بسیاری از توطئه های خبیثانه در میان این امت بوده است. تاریخ ثابت کرده است کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابط رسمی برقرار کرده‌اند و سفارت این رژیم در پایتخت این کشور ها باز شده، با بحران های داخلی و خارجی بسیاری مواجه شده اند.

وی ادامه داد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه از نظر ایدئولوژیک با کشورهای اسلامی منافات دارد، از نظر اخلاقی و انسانی نیز با ارزش های اخلاقی و انسانی اسلام نیز مغایر است، چراکه یک صهیونیست با خون‌سردی تمام یک کودک بی‌گناه فلسطینی را به قتل می رساند، و این امر در نهایت بی‌رحمی و بی‌اخلاقی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.