۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 608876

دو عضو یک باند سه نفره که مسافرکش شخصی را برای اجرای تراژدی شوم، به خانه‌ای اجاره‌ای کشانده بودند طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

ساعت 20 دقیقه بامداد یکی از روزهای پایانی خرداد ماه گذشته، مسافرکش شخصی در حوالی خیابان 17 شهریور، دو مرد و یک زن را می‌بیند که کنار خیابان منتظر خودروی کرایه‌ای هستند. خودروی مرد میانسال به نزدیکی آن‌ها که می‌رسد، یکی از دو مرد جوان دست بلند می‌کند و  از راننده می‌خواهد به صورت دربستی آن‌ها را تا مناطق مرکزی شهر ببرد.
 یک مرد جلو و سایران روی صندلی عقب خودرو می‌نشینند. به محض آنکه خودرو حرکت می‌کند، راننده سردی لبه تیز یک چاقو را روی گلویش احساس می‌کند، با فریادهای خشن یکی از مسافر نماها که از راننده می‌خواهد تغییر مسیر دهد، مرد 50 ساله متوجه ماجرا و دردسری که گرفتار آن شده است، می‌شود.
استرس تمام وجود راننده را فرا می‌گیرد، آدم رباها، پس از چند دقیقه از این خیابان به آن خیابان رفتن، از راننده می‌خواهند مقابل خانه‌ای در خیابان عنصری توقف کند؛ با تهدید چاقو، راننده را به داخل خانه می‌برند و دست و دهان او را با چسب پهن می‌بندند و مرد میانسال را در یکی از اتاق‌ها رها می‌کنند.
چند دقیقه بعد زمانی که یکی از آدم رباها وارد اتاق می‌شود، نقشه شوم و غیر انسانی آن‌ها برملا می‌شود، او از راننده می‌خواهد تمامی لباس هایش را در بیاورد و روی تختی که گوشه اتاق قرار داشت بنشیند، مقاومت راننده هیچ فایده‌ای ندارد و یکی از شیطان صفتان به اجبار و تهدید سلاح سرد، خواسته خود را اجرایی می کند.
دوباره، جوان چاقو به دست از اتاق خارج می‌شود و لحظاتی بعد با زنی که در اجرای نقشه همراهیشان می‌کرد وارد اتاق می‌شود، از زن شیاد که با حالت نیمه برهنه وارد اتاق شده است می‌خواهد کنار راننده تاکسی بنشیند و طوری وانمود کند که بین آن‌ها رابطه‌ای غیر اخلاقی وجود دارد. دیگر عضو باند هم شروع به فیلمبرداری از لحظات حضور زن در کنار راننده تاکسی می‌کند.
چند دقیقه بعد، فیلمبرداری را پایان می‌دهند و دوباره با مشت و لگد به جان مسافرکش می‌افتند و از او می‌خواهند رمز عابربانک و هرچه پول نقد دارد، به آن‌ها بدهد. به همین شیوه 2 میلیون پول نقد و یک میلیون و 300 هزار تومان موجودی کارت بانکی وی را برداشت می‌کنند. اما این پایان کار نبود، و آدم رباها از طعمه خود می‌خواهند تا 20 میلیون تومان دیگر هم به آن‌ها بدهد در غیر آن صورت، فیلم‌های غیر اخلاقی را که از او گرفته‌اند برای خانواده‌اش ارسال می‌کنند.
آن‌ها زمانی که متوجه می‌شوند مرد مسافرکش آه در بساط ندارد، پس از چند ساعت شکنجه، و قبل از آنکه آفتاب بزند،گوشی تلفن همراه، انگشتر و لوازم با ارزش وی را هم می‌گیرند و رهایش می‌کنند. قبل رها کردنش هم تهدید می‌کنند اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهد، فیلم‌ها را منتشر خواهند کرد.
در ادامه طعمه نقشه شیطانی که هنوز در شوک این اتفاق به سر می‌برد، راهی دادسرای ناحیه 7 مشهد شد و پرده از نقشه شب سیاه برداشت.
 مرد مسافرکش در حضور بازپرس امیر حسین جوانبخت موضوع مسافرکشی در نیمه‌های شب را مو به مو توضیح داد و مدعی شد که می‌تواند آدرس خانه شیطانی را نشان دهد.
برهمین اساس، بازپرس شعبه 751 دادسرای ناحیه 7 مشهد از مأموران اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خواست، عاملان این نقشه شیطانی را هرچه سریع‌تر شناسایی و دستگیر کنند.
تحقیقات پلیسی با توجه به اطلاعات داده شده طعمه شب سیاه، به خانه‌ای در خیابان عنصری ختم شد. پس از ورود مأموران به محل، پرده از اقدام حساب شده اعضای باند برداشته شد و مشخص شد، منزل مسکونی به صورت غیرقانونی به افراد شهرستانی که به مشهد می‌آیند اجاره داده می‌شود. مالک هم در این زمینه به پلیس گفت: شب قبل خانه‌ام را به یک گرگانی اجاره دادم و کارت ملی او را گرفتم، صبح روز بعد در حوالی ساعت 6 و نیم، آن‌ها خانه را تخلیه کردند و رفتند.
باتوجه به اینکه این گونه خانه‌ها توسط هیچ نهادی اداره نمی‌شود و به صورت غیر قانونی برای مدت کوتاهی به اجاره داده می‌شود،کار مأموران برای شناسایی آدم رباها دشوارتر شد. اما مأموران در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات، توانستند رد اعضای باند را بزنند و یکی از آن‌ها را در جاده سرخس شناسایی و بسرعت دستگیر کردند. 
متهم در حالی دستگیر شد که انگشتر به سرقت رفته از مالباخته هم در یکی از انگشتانش بود! برهمین اساس متهم تحت بازجویی قرار گرفت و دیگر عضو باند را لو داد، همچنین اعتراف کرد که خانه را برای همان شب اجاره کرده‌اند. متهم شیطان صفت همچنین مدعی شد: دیگر عضو باند از او خواسته بود از زن و مردی که در اتاق و در حالتی غیر اخلاقی حضور داشتند فیلم بگیرد.
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، دیگر عضوباند چند روز پیش به اتهام دیگری توسط پلیس دستگیر شده و برای رسیدگی به جرم صورت گرفته، به شهر گناباد منتقل شده است. بر همین اساس نیابت قضایی برای انتقال متهم به مشهد توسط بازپرس پرونده صادر شد. در حالی که زن شیاد همچنان تحت تعقیب قرار دارد، و احتمال افزایش جرایم مشابه توسط اعضای باند متصور است، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.