قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سمت و سو دادن به وقف از جمله وظایف اوقاف است؛ بسیاری از فعالیتهای امروزی باید با وقف احیاء شود و جهت دادن به وقف براساس نیازهای امروز وظیفه مسوولان وقف و مدیران آن است.

بسیاری از فعالیتهای امروزی باید با وقف احیاء شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبداکریم عابدینی صبح روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در استانداری اظهار داشت: یکی از مکانهایی که مسوولان اوقاف باید آن را شناسایی کنند، شناسایی موقوفات است و هرچه قدمت شهرها بیشتر باشد این معنا بیشتر احساس می شود.

وی  با اشاره به نقش مدیر اوقاف افزود: یک مدیر در عرصه اوقاف باید انسانی شجاع، قوی و بصیر باشد تا بتواند این امانت را حفظ کند و به مقصد خود برساند؛ اوقاف در نشاط مساجد نقش اساسی دارد و می تواند در توسعه حوزه علمیه و نشاط بخشیدن به شرایط آن نقش جدی داشته باشد و واقفان نیز به این موضوع توجه جدی داشته اند و در جامعه امروز نیاز به حضور جدی تر اوقاف هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اوقاف در نشاط معنوی و ترویج قرائت معارف قرآنی، معارف اهل بیتی و در اقامه جماعت و جمعه و حضور تبلیغی می تواند نقش داشته باشد و یکی از رسالتهای سازمان تبلیغات،اوقاف و حوزه علمیه فعالیت در این بخش است.

آیت الله عابدینی مطرح کرد: مساجد را برای نمازگزار به صورت مطلوب فراهم سازیم و فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی داشته باشیم؛ یکی از وظایف اوقاف این است که خود را زنده نگه دارد و باید فعالیت جدی در ترویج فرهنگ وقف داشته باشد و به جای چشم و هم چشمی، سبقت گرفتن در این زمینه الگو باشد.

وی گفت: جهت و سمت و سو دادن به وقف از جمله وظایف اوقاف است؛ بسیاری از فعالیتهای امروزی باید با وقف احیاء شود و جهت دادن به وقف براساس نیازهای امروز وظیفه مسوولان وقف و مدیران آن است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: فعالیتهای فرهنگی و منش فرهنگی مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه خوب بوده و شاهد فعالیتهای ارزشمندی در این زمینه بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.