ساری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از احیا ۵۸ واحد تولیدی استان خبر داد.

۵۸ واحد تولیدی راکد مازندران در مدار تولید قرار گرفتند / ۲۵ درصد کارخانجات مازندران تعطیل اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد محمدپورعمران صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران اظهار کرد: با قرار گرفتن این واحدها در مدار تولید، ۱۰۹۲ کارگر به محل کارشان بازگشتند.

وی با اعلام اینکه سهم صنعت و معدن در اشتغال استان به ۲۸ و نیم درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، رتبه اول کشور را کسب کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه ۱۸۱ مورد تسهیلات به مبلغ ۲۰۴ میلیارد ریال در قالب بسته رونق تولید پرداخت شد، گفت: در راستای پرداخت تسهیلات در این بخش، در رتبه ششم کشور قرار گرفتیم.

۲۵ درصد واحدهای تولیدی مازندران تعطیل هستند

محمدپورعمران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل هستند، تعداد این واحدها را ۴۳۹ فقره اعلام کرد.

وی افزود: ۶۰ هزار نفر در واحدهای تولیدی استان مشغول بکارند و ۶۷ درصد ظرفیت این واحدها فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آماده بودن مرکز تجارت و پایانه بین المللی برنج در آمل خبر داد و یادآور شد: این مرکز بزودی به بهره برداری می رسد و در این راستا ۴۰۰ فعال برنج کنار هم قرار گرفتند تا از مزرعه تا بازارهای جهانی فعالیت کنند.

محمدپور دغدغه اصلی استان را نرخ بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانست و خاطرنشان کرد: براساس آمار مرکز آمار ایران، مازندران پنجمین استان کمتر بیکار کشور است.

وی به ۲۴۶ هزار فقره بازرسی از بازار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بازرسی های صورت گرفته، ۱۴ هزار فقره تخلف از جمله عدم درج قیمت تا گرانفروشی به مراجع ذیربط ارجاع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: جلساتی را با اتاق اصناف داشته ایم تا کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

نساجی قائم شهر آماده واگذاری است

محمدپور در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با تعیین تکلیف نساجی قائم شهر توضیح داد: موضع رسمی وزارت، نوسازی و راه اندازی یک کارخانه مدرن در خارج از شهر است.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی به شهرداری واگذار شده و شهرداری درنظر دارد تا سرمایه گذار مناسبی پای کار بیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در رابطه با کارخانه نساجی مازندران گفت: این کارخانه نیز وضعیت پایداری داشته و ۱۵۰ نفر به شاغلین آن اضافه شد.

وی یادآور شد: ۳۰ میلیارد از ماشین آلاتی که در گذشته خریداری شده بود، نصب گردید و ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات دیگر نیز در حال راه اندازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.