قدس آنلاین:دو عنوان کتاب انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) به عنوان نامزدهای نهایی شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» انتخاب شدند.

آستان قدس رضوی نامزد نهایی شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» شد

به گزارش آستان نیوز، از دبیرخانه شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» کتاب «رویای آق‌تاریم» اثر مصطفی جمشیدی در حوزه رمان و داستان بزرگسال و کتاب «دختر بی گوشواره» سروده شاهین رهنما در حوزه شعر نوجوان که در سال ۹۶ توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) منتشر شده است، در میان نامزدهای نهایی این جشنواره قرار گرفته‌اند.
در جلسه نهایی داوری گروه داستان بزرگسال از میان سه هزار و ۵۹۰ عنوان کتاب چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه رمان و داستان بزرگسال طبق لیست دریافتی از خانه کتاب، پنج اثر «ابدی» از مهدی صفری و «به نام یونس» از علی آرمین هر دو از انتشارات شهرستان ادب، «آفرت» از ناهید قادری و «گیلداد» از حسن قلی‌پور هر دو از انتشارات سوره مهر و «رویای آق تاریم» از مصطفی جمشیدی و انتشارات به نشر به عنوان نامزدهای نهایی دریافت جایزه «قلم زرین» انتخاب و معرفی شدند.
همچنین در جلسه نهایی داوری گروه شعر کودک و نوجوان شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» از میان کلیه آثار چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه شعر کودک و نوجوان که طبق لیست دریافتی از خانه کتاب حدود ٨٠٠ عنوان کتاب بوده است، سه اثر «آبان در ترافیک» سروده داود لطف الله از انتشارات سوره مهر، «معنی گنجشک» سروده یحیی علوی فرد از انتشارات موسسه دارالحدیث و «یک دختر بی گوشواره» سروده شاهین رهنما از انتشارات به نشر نیز به عنوان کاندیداهای نهایی دریافت جایزه قلم زرین انتخاب و معرفی شدند.
رمان «رؤیای آق‌تاریم» عنوان رمانی با محوریت انقلاب اسلامی است که نویسنده در آن سرگذشت ماهیگیر جوانمردی به نام غدیر را روایت می‌کند که از طبقه محروم جامعه پیش از انقلاب است. به‌نشر سال گذشته این کتاب ۱۰۸ صفحه‌ای را برای نخستین بار در قطع رقعی با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه منتشر و با قیمت ۱۰۵ هزار ریال روانه بازار کرد.
کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» هم از سری «کتاب‌های پروانه» به‌نشر و مجموعه‌ای از اشعار مذهبی برای نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» است که در این کتاب بخش‌هایی از واقعه کربلا در قالب شعرهای مذهبی برای مخاطبان گروه سنی نوجوانان دوره راهنمایی و دبیرستان به تصویر کشیده شده است که در ۲۴ صفحه رنگی و در قطع وزیری کوتاه در شمارگان هزار نسخه سال گذشته روانه بازار نشر شده است.
یادآور می‌شود؛ آیین اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» روز پنجشنبه ١٤ تیر مصادف با روز ملی قلم، از ساعت ١٦ تا ١٨ در سالن اجتماعات انجمن قلم به نشانی تهران، یوسف آباد، بالاتر از میدان کلانتری، بین کوچه ٤٤ و ٤٦ برگزار می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.