کرج - گلایه اعضای شورای شهر از اجرایی نشدن مصوبات وتذکرات اعضا در خصوص حادثه آتش سوزی بازارچه گلشهر از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه هفتادو یکم شورای شهر کرج بود.

گلایه اعضای شورای شهر از اجرایی نشدن مصوبات/نیمی ازمدیران شهری تحصیلات دانشگاهی ندارند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست علنی نمایندگان مردم در پارلمان شهری صبح امروز چهارشنبه با حضور اکثریت اعضا شورای شهر کرج و مدیریت شهرداری برگزارشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست در نطق پیش از جلسه در خصوص تذکرات داده شده به شهرداری وعدم ترتیب اثر به آنها گفت: مصوبات مختلفی در کمیسیون محیط زیست شورا به تصویب رسید اما مدیریت شهری هیچگونه اقدامی در ارتباط با آنها صورت نداده است.

حسین محمدی افزود: مقرر شد شهرداری در پایان سال گذشته طرح مدیریت بحران و مخاطرات شهری را ارائه داده و در شورا به تصویب برساند.

وی در خصوص ۱۵مورد از مصوبات کمیسیون محیط زیست که اجرا نشده است گفت: هنر مدیریت شهری بررسی مخاطرات و پیشگیری از بحران ها است در حالی که از زمان شروع شورای پنجم اتفاقات زیادی در شهر حادث شده است.

محمدی تصریح کرد افزود: تا کی مردم این بی برنامگی های مدیریت شهری را تحمل کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به میزان تحصیلات مدیران شهری اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از مدیران شهری تحصیلاتشان در حد دیپلم و زیر دیپلم هستند  واین در حالی است که در قرن ۲۱ مدیران شهری ما سواد دانشگاهی هم ندارند.

رئیس کمیسیون محیط زیست خاطرنشان کرد: تا کی باید مدیران شهری را با پارتی منصوب کرد تا پول بیت المال را به جیب بزنند و اموال شهر را حیف و میل کنند؟

وی به مصوباتی که شهرداری اجرا نکرده اشاره کرد و گفت: طرح جامع حوزه های خطر پذیر، آبخیز داری حوزه بالادستی، نصب کاتالیست تاکسی ها، شناسایی اختصاص درآمد تابلوهای شهری و واگذار کنندگان، راه اندازی بی آر تی و خارج کردن خودروهای فرسوده از جمله مصوباتی است که اقدامی در جهت اجرای آنها صورت نگرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه این مصوبات بایستی ازسوی رئیس شورا بررسی شود که چند درصد آن عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: حادثه اخیر آتش سوزی بازارچه ۴۵متری گلشهر بصورت دقیق بررسی شود.

وی افزود: ۸۰۰ دستفروش مستقر در این بازارچه با از دست دادن اموال خود بیچاره شدند و افرادی که در این حوزه بی تدبیری کردند شناسایی شوند و با مدیران شهری خاطی برخورد شود.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون برنامه ریزی شورای شهر نیز با اشاره به حادثه‌ بازار روز پونه در گلشهر کرج گفت: خسارات مالی و آسیب پذیری این گونه بازارچه ها در جوامع شهری نمایان است.

 احد رسولی افزود: با جلسه ای که با فرمانداری و مدیریت شهری انجام شد این موضوع بررسی شد و علت بروز حادثه و مجرمین در این زمینه شناسایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت:  تشکیل ستاد ویژه شامل نماینده‌ فروشندگان، مالک زمین، نمایندگان شورا و شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و دادستانی  در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج در زمینه تذکرات متعدد در حوزه ناوگان شهری به مدیریت شهری گفت؛ متاسفانه تذکرات و مصوبات متعدد برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی کرج و توجه به پیاده محوری کارساز نبوده و این موارد عملیاتی نشده اند.

 مهدی حاجی قاسمی با اشاره به مصوبات موجود در بحث ساماندهی و ارتقای حمل و نقل عمومی (اعم از بحث نیوجرسی ها، سرعتگیرها، ساماندهی تاکسی و اتوبوس ها و...) گفت:از سرپرست شهرداری تقاضا داریم در فرصت مقتضی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اجرای این مصوبات پاسخگویی صورت پذیرد تا مشخص شود علت ضعف و کم کاری ها چیست.

حاجی قاسمی  با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون عمران و معماری از کارخانه آسفالت، وضعیت نامناسب آسفالت معابر اصلی و فرعی را یادآور شد و گفت: مشکل اصلی این کارخانه بحث تهیه قیر (به عنوان ماده اولیه اصلی) است که خریداری آن تنها به شکل نقدی است و چنانچه چاره اندیشی لازم برای این معضل صورت پذیرد، می توان اقداماتی برای ساماندهی معابر صورت داد و رضایت خاطر شهروندان را فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.