سوالی که باید مدیران باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان به آن پاسخ دهند این است که در مقطع کنونی اختصاص ارز دولتی برای تامین داور و مایحتاج مردم کشور مهمتر است یا پرداخت بدهی‌های یک باشگاه فوتبالی که گرفتار مدیران بی کفایت و بی مسوولیت شده است!

آقای گرشاسبی! داروی مردم مهمتر است یا فوتبال!

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در اظهارنظری تعجب برانگیز اعلام کرد چنانچه بانک مرکزی با اختصاص ارز دولتی به باشگاه پرسپولیس موافقت نکند محرومیت های بین المللی و جریمه سخت در انتظار باشگاه پرسپولیس خواهد بود! اینکه حمید رضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر اساس چه فرضیه ای و با چه معیاری خود و باشگاه مطبوعش را شایسته دریافت ارز دولتی می‌داند در نوع خود یک ابهام بزرگ است اما پرسشی که بیشتر از هر موضوعی ذهن افکار عمومی را به خود معطوف ساخته این است که چرا باید در برهه کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی ریز و درشت مواجه است بانک مرکزی برای بازپرداخت بدهی های بی پایان باشگاه های فوتبال نظیر پرسپولیس و استقلال ارز دولتی به آنها ارائه کند؟

باشگاه پرسپولیس در سال های اخیر به واسطه مدیریت ناتوان و غیر حرفه ای هزینه های گزافی را برای کشور به وجود آورده است تا حدی که بالاترین مقام اجرایی کشور خود در ملاقات با همتای ترکیه ای خود از وی می‌خواهد تا قید شکایت باشگاه ترکیه ای از این باشگاه ایرانی را بزند تا شاید محرومیت های بین المللی بزرگ تر گریبانگیر این باشگاه نشود! اتفاقی که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست اما در ایران به واسطه نبود مدیریت متخصص در فوتبال باشگاهی رئیس جمهور یک کشور هشتاد میلیونی خود را در معرض این آسیب قرار می‌دهد که بابت یک سهل انگاری مدیریتی دست به دامن رئیس جمهور ترکیه شود تا مشکل پرسپولیس حل شود!

هنوز افکارعمومی فراموش نکرده، که مدیریت باشگاه پرسپولیس چگونه در ماجرای مانوئل ژوزه، سرمربی پرتغالی سالخوره سال های دور پرسپولیس چگونه سرمایه این کشور را به باد داد و نزدیک به 12 میلیارد تومان به عنوان غرامت به او و دستیارانش پرداخت کردند، در حالی که می شد با مدیریتی بهتر و اصولی تر یک دهم این پول را در زمان مقرر پرداخت کرد اما سو مدیریت در فوتبال و نبود مدیریت منطقی در صدر ورزش کشور سبب شد چنین خسارتی به کشور وارد شود! 

ریخت و پاش های فراوان به واسطه خریدهای خارجی در سال های اخیر نه تنها ثمری برای فوتبال ما نداشته است بلکه باعث پیدایش پرونده های سنگین انضباطی برای باشگاه های فوتبال ما به ویژه پرسپولیس در نهادهای بین المللی شده است تا حدی که بازیکنی که حتی یک دقیقه برای این تیم بازی نکرده است به واسطه قراردادهای غیر حرفه ای حالا میلیون ها تومان از پول این کشور را به عنوان غرامت طلب می‌کند و مسوولان غیر متخصص و غیر حرفه ای برای آنکه با محرومیت های بین المللی رو به رو نشوند بلافاصله نسبت به پرداخت این جریمه ها اقدام می کنند تا نزد هواداران محبوبیت دو چندان به دست آورند!

اما سوال کلیدی اینجاست که چرا و به چه علت این پول باید از بودجه عمومی کشور پرداخت شود؟ آیا باشگاه های فوتبال نظیر استقلال و پرسپولیس در شرایط کنونی که فاقد مدیریت کارآمد هستند، شایسته دریافت ارز دولتی هستند یا واحدهای کوچک صنعتی که ایجاد اشتغال می‌کند؟ 

شاید در نگاه نخست درخواست گرشاسبی برای دریافت ارز دولتی یک حرکت رسانه ای باشد اما قطعا کار به همین جا ختم نمی‌شود از فردا هواداران این باشگاه با اعمال فشار و برگزاری تجمع های کاملا فرمایشی مدیران وزارتخانه را تحت فشار قرار می‌دهند که ارز دولتی مورد نظر مدیریت باشگاه تامین شود تا مانع از محرومیت های بین المللی شود، در پی این اتفاق قطعا نوبت به هواداران و مدیران باشگاه استقلال هم خواهد رسید آن وقت این موضوع تبدیل به یک جریان بزرگ خواهد شد تا رسانه به سراغ آن بروند و خواستار حل و فصل آن از طریق دولتمردان شوند! دولتمردان نیز برای افزایش میزان محبوبیت خود نزد هواداران فوتبالی همانند گذشته دستور به حل این مساله می دهند تا چرخه تصمیم‌گیری های غلط در این سناریو تکمیل شود و ارزی که بایستی خرج آبادانی کشور شود خرج بی کفایتی مدیران نتیجه گرا فوتبال شود که تنها و تنها به فکر گرفتن ژست های مختلف جلوی دوربین های تلویزیونی هستند!

به راستی مردم ایران تا به کی باید به واسطه این مدیریت معیوب و ضعیف شاهد از بین رفتن سرمایه ملی به نام فوتبال باشند؟ سوالی که باید مدیران باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان به آن پاسخ دهند این است که در مقطع کنونی اختصاص ارز دولتی برای تامین داور و مایحتاج مردم کشور مهمتر است یا پرداخت بدهی‌های یک باشگاه فوتبالی که گرفتار مدیران بی کفایت و بی مسوولیت شده است!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.