همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در همه شهرستان‌های استان همدان پد امداد هوایی فعال شده است.

همه شهرستان‌های همدان دارای پد امداد هوایی هستند

به گزارش قدس آنلاین ، حبیب‌الله موسوی‌بهار در مراسم افتتاحیه سی و سومین همایش روسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث اظهار کرد: از تیرماه 92 که ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان را تحویل گرفتم فوریت‌های پزشکی از اولویتهای پزشکی ما بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های انجام شده با هدف بهره‌برداری مردم بوده است، گفت: بیش از 300 واحد بهداشتی در استان ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با بازسازی ناوگان امدادی و آمبولانس‌ها چهره ناوگان امدادی متحول وجوان شد، ادامه داد:‌ اقدامات مربوط به برنامه ششم تا حد زیادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی از اقدامات مغفول مانده بود، گفت: در این راستا کارهای خوبی انجام شده و در همه شهرستان‌ها پد امداد هوایی فعال شده است.

موسوی ‌بهار با اشاره به اقدامات انجام شده در زلزله اخیر کرمانشاه گفت: اولین واحدهای حاضر در مناطق زلزله‌زده مربوط به اورژانس بود و تعداد جراحی‌های انجام شده در بیمارستان‌های صحرایی بالا بود.

وی افزود: از افتخارات حوزه پزشکی اعتماد مردم به این حوزه است به طوری که در شهرستان‌های دورافتاده هم اعتماد به حوزه پزشکی وجود دارد و افراد در محل سکونت خود بدون اعزام به شهرهای دیگر یا خارج کشور درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: از اهداف کشور این است که مسوولان به گونه‌ای آماده عملیات باشند که فوت سر صحنه نداشته باشد و فورا به بیمارستان منتقل شوند که این موضوع نیاز به تلاش بیشتر دارد.

مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به اهمیت نجات انسانها ابراز امیدواری کرد همه با هم برای افزایش توانایی اورژانس کشور تلاش کنیم.

مجتبی سیف عشق و علاقه به خدمت را در خدمت‌رسانی مطلوب اورژانش کشور مهم دانست و ابراز امیدواری کرد با خرد جمعی بهترین خدمت در کمترین زمان ممکن ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با معرفی استان همدان اظهار کرد: استان همدان با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارای ظرفیت‌های بسیاری ازجمله راههای ارتباطی مناسب، فرودگاه، خطوط ریلی و... است.

رضا قیاسی گفت: همدان با برخورداری از یک هزار و هفتصد جاذبه طبیعی، شهر جهانی سفال لالجبن، محصولات کشاورزی، معادن منحصر به فرد و... از توانمندی‌های بالقوه برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح همه مردم کشور را در برگرفت اما در این طرح قشر آسیب‌پذیر از دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت بیش از بقیه اقشار بهره‌مند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه با اجرای این طرح در استان همدان 700 میلیارد تومان پرداختی از جیب مردم کاهش یافت، افزود: در یک سال و نیم گذشته 20 پروژه هدفگذاری شد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.